Gå til innhold

Ryggvondt

Anbefalte innlegg

elisabeth_1986

Hei!

Jeg er ei jent epå 20 år som i det siste halve året har hatt noe vondt og ubehag i ryggen, akkurat rundt der bh-stroppen går. Jeg har også noe vond ti korsryggen, men her føler jeg på en måte selv på smertene at det er belastning el. som gjør det, f.eks. sitting foran daten (noe jeg gjør en del). Men smertene lenger oppe er annerledes og til tider ubehagelige. Dette har kommet og gått, men i den siste uken spesielt har det vært verre og jeg har nå mye vondere slik at det er vondt å sitte oppe å spise. Hvis jeg beveger meg kjenner jeg det nesten ikke lenger. Tidligere i vinter oppdaget jeg en form for kul under armen, men legen konkluderte med at det måtte være en fettklump eller bare at kjertelen ligger annerledes enn den andre. Så lenge det ikke var noen forandring, skulle jeg ikke gjøre noe med det. Nå i det siste har jeg fått smerter/mer ubehagelig vondt under begge armene. ( kjenner også dette andre steder på kroppen innimellom, litt dunkende vondt, men legen sa at også dette var normal og kan komme av redsel og frykt for smerter og sykdommer). Jeg håper at du kan hjelpe meg og gi noen rpd om jeg burde kontakte lege eller ikke, jeg flytter til utlandet neste uke og må i tilfelle ha hastetime siden det er såpass lang ventetid.

(Jeg sliter litt i perioder med stor frykt for diverse sykdommer, men det går i bølger. Det kan ha noe med at min mors kusine fikk lymfekreft og døde i samme alder som meg, og dette startet med mye vondt i ryggen).

Håper du kan svare så fort som mulig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216615-ryggvondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du kan be legen din pm å ta en blodprøve av blodcellene før du reiser. Fortell hva du er engstelig for. Eventuell lymfekreft er svært lite sansynlig, men vil synes på blodprøvene. Smerter på nevnte sted i tyggen, som bedres ved bevegelse er oftest muskulære. Dvs musklene stivner ved statisk belastning. Kanskje har du litt økt krumning i ryggen. behandlingen vil være styrketrening, massasje og riktig sittestilling ( rettere i ryggen). Noen ganger kan et låst ribben/virvel gi liknende plager. Kiropraktor kan da hjelpe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216615-ryggvondt/#findComment-1597549
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...