Gå til innhold

HJELP!! Lillebror er så syk!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en fortvilet storesøster til min bror på 18 år.

Han har plutselig blitt så syk, og ingen leger finner ut av dette. Han vil bare sove hele tiden. Vil ikke snakke med noen, eller ha nærhet. Matlysten er god.

Han får ikke konsentrert seg og sier selv at han er "rar" i hodet.Han tør ikke kjøre bil for eksempel.

Vi mistenker at reaksjonen har noe med alkohol å gjøre da dette har hendt 3 ganger tidligere. Han kan drikke og være fin dagen etter, og så skjer dette. De forige gangene varte det i 5 til 7 uker.

Han har vært innlagt på sykehus til utredning. Prøvd endel alternativ medisin.

Ingen kan hjelpe oss med hva det er som skjer med han, og om det er noe vi kan gjøre...

Han er i en lærlingssituasjon hvor han stortrives.

Har det veldig godt i livet, likevel likner det veldig en depresjon. Men jeg tror han bare blir veldig redd for hva som skjer og skuffet over ikke å finne ut hvorfor han blir sånn...

Noen har ment det kan være han har blitt alkoholforgiftet, og deretter deprimert på grunn av det.

Han reagerte nemlig sterkt på øl og bygg hos homeopaten.

Hun fant også spor av kyssesyke, og at leveren var svak.

Noen som vet noe eller har hørt om noe liknende??

Vi er evig taknemlige for svar!!!

På forhånd tusen takk!!!

- lille lade

i fi

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Enten har man kyssesyken eller så har man ikke kyssesyken. Man har ikke et snev av kyssesyken.

Hvis han har kyssesyken er det ikke rart hvis han føler seg som han gjør. Det er ikke unormalt å ville sove hele dagen da.

Legen har vel allerede sagt det til ham, men med kyssesyken og høye leververdier må han holde seg langt unna alkohol, holde seg i ro (vil anta han er sykmeldt?) og ta tiden til hjelp.

Jeg fikk beskjed om å holde meg fullstendig i ro da jeg hadde det for noen år siden. Fikk ikke engang lov til å gå fra A til B dersom det var lengre enn noen hundre meter, for leverns skyld.

Når det gjelder huegreia hans så skal det vel ikke mer enn litt feber til før man blir ustabil i toppetasjen, så det kan umulig være så uvanlig det heller.

Skrevet

Enten har man kyssesyken eller så har man ikke kyssesyken. Man har ikke et snev av kyssesyken.

Hvis han har kyssesyken er det ikke rart hvis han føler seg som han gjør. Det er ikke unormalt å ville sove hele dagen da.

Legen har vel allerede sagt det til ham, men med kyssesyken og høye leververdier må han holde seg langt unna alkohol, holde seg i ro (vil anta han er sykmeldt?) og ta tiden til hjelp.

Jeg fikk beskjed om å holde meg fullstendig i ro da jeg hadde det for noen år siden. Fikk ikke engang lov til å gå fra A til B dersom det var lengre enn noen hundre meter, for leverns skyld.

Når det gjelder huegreia hans så skal det vel ikke mer enn litt feber til før man blir ustabil i toppetasjen, så det kan umulig være så uvanlig det heller.

Hørtes ut som kyssesyken ja!

Skrevet

Her hadde jeg vært forsiktig med alternativ medisin.

Jeg tror det er viktig at han ikke sklir ut av det tradisjonelle helsevesen, ganske enkelt fordi det da kan være vanskelig å "komme inn igjen" hvis situasjonen ikke bedrer seg eller blir værre på sikt.

Forsøk å finne èn ansvarlig lege som skal ha ansvaret for hans videre utredning og behandling. Sett dere inn i hans pasientrettigheter, og bruk dem overfor helsevesenet. Kontakt eventuelt pasientombudet der dere bor for å få bistand hvis dere føler det butter i mot i helsevesenet.

ikke fast nick
Skrevet

Det var et innslag i et tv-program for ikke lenge siden om en familie hvor alle ungene hadde ME, kronisk trøtthetssyndrom. Har han blitt sjekket for dette?

De var også sånn at de bare ville sove og greide ingenting av livets daglige gjøremål. De tre søsknene hadde ikke sett hverandre på tre år selv om de bodde i samme hus, fordi de alle omtrent bare sov.

Titt på denne:

http://www.me-forening.no/

Skrevet

Det var et innslag i et tv-program for ikke lenge siden om en familie hvor alle ungene hadde ME, kronisk trøtthetssyndrom. Har han blitt sjekket for dette?

De var også sånn at de bare ville sove og greide ingenting av livets daglige gjøremål. De tre søsknene hadde ikke sett hverandre på tre år selv om de bodde i samme hus, fordi de alle omtrent bare sov.

Titt på denne:

Takk for svar.

Han har blitt testet for dette også.

først trodde de han hadde en svulst i hjernen. Men var heldigbis ikke det heller.

Er en vanskelig gåte dette her.

Skrevet

Her hadde jeg vært forsiktig med alternativ medisin.

Jeg tror det er viktig at han ikke sklir ut av det tradisjonelle helsevesen, ganske enkelt fordi det da kan være vanskelig å "komme inn igjen" hvis situasjonen ikke bedrer seg eller blir værre på sikt.

Forsøk å finne èn ansvarlig lege som skal ha ansvaret for hans videre utredning og behandling. Sett dere inn i hans pasientrettigheter, og bruk dem overfor helsevesenet. Kontakt eventuelt pasientombudet der dere bor for å få bistand hvis dere føler det butter i mot i helsevesenet.

Takk for svar!!!

Han har en fast lege som er utrolig dyktig og flink til å følge opp.Han har stilt opp døgnet rundt.

Men hverken han eller sykehuset klarer å finne ut av det.

Har eliminert bort kreft, flåttbitt, kyssesyke, og tretthetssyndrom.

Vet ikke hvor vi skal fortsette å lete....

Skrevet

Hva slags homeopat har han vært hos?

Vært hos en anerkjent homeopat i Sarpsbor og i Lillestrøm.

Prøvd akupunktur og tatt øyetest og vegatest. Jeg kan igrunn ikke så mye om sånt, så jeg vet ikke mer.

Men det var homeopaten som sa han reagerte på øl og bygg og hadde svak lever.

Ingen lege har funnet ut det, eller nevnt noe om det til oss.

Skrevet

Takk for svar.

Joda helt enig med kyssesyken.

Fikk eliminert bort det på sykehuset.

Men var en homeopat som tok en vegatest som fant ut at han hadde en minimal mengde av det viruset man får når man har kyssesyken, eller det viruset kyssesyken kommer fra.

Men som sagt sa legen at han ikke hadde det.

Noe annet homeopaten fant ut, var at han reagerte sterkt på øl og bygg, og hadde svak lever. Dette sa aldri legene noe om.

Så vi har ingen lege-bekreftelse på svak lever, men føler likevel vi bør ta hensyn til det.

Veldig vanskelig å vite hva dette kan være for noe!...

Skrevet

Prøvd akupunktur og tatt øyetest og vegatest. Jeg kan igrunn ikke så mye om sånt, så jeg vet ikke mer.

Akkurat denne infoen du har fått fra homeopaten med svak lever og reagerer på bygg etc hadde jeg tatt med en stor klype salt.

DU har fått et veldig godt råd her, det som Goliath skriver.

Det ville jeg og ha gitt deg:-)

Håepr han kommer seg snarlig, lykke til!

Gjest Homeopatica
Skrevet

Jeg er veldig skeptisk til homeopater som stiller diagnoser på slike ting.

Vegatester har jeg heller ingen tro på.

Er homeopaten medlem i Norske Homeopaters Landsforbund (NHL). I så fall står det MNHL på timekortet osv.

Skrevet

Takk for svar!!!

Han har en fast lege som er utrolig dyktig og flink til å følge opp.Han har stilt opp døgnet rundt.

Men hverken han eller sykehuset klarer å finne ut av det.

Har eliminert bort kreft, flåttbitt, kyssesyke, og tretthetssyndrom.

Vet ikke hvor vi skal fortsette å lete....

Da er det ikke så lett å gi ytterligere råd annet enn IKKE GI OPP.

Dere kan eventuelt sjekke om det er noen mulighet for å bli sendt til utlandet for utredning.

I blant annet Tyskland har de spesialistsenter for såkalte "uvanlig sykdommer". Desverre vet jeg ikke noe mer av detaljer om det, men du kan jo høre med fastlegen?

Norge er et lite land, og derfor ikke på langt nær så mange som lider av helt ukjente sykdommer eller "vanskelige" symptomer - og derfor har helsevesenet helelr ikke så mye erfaring i slikt.

I større europeiske land - som Tyskland - er dette mer "vanlig" siden innbyggerantallet er så høyt.

Stå på og ikke gi dere før helsevesenet kan gi broren din en diagnose - eller at de sørger for at han blir sendt til spesialister utenlands for videre utreding.

Lykke til - jeg vet så alt for godt hvor vanskelig og tungt det er, og føler veldig med dere alle.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hvordan kan han ha evaluert bort tretthetssyndrom (rettere kalt kronisk utmattelsessyndrom eller ME)?

Det finnes jo ingen tester som påviser dette?

Både å finne spor av kyssesyken (epsten barr-virus), og å få kraftige reaksjoner på alkohold er typiske tegn på ME.

Ta en titt på me-forum og les litt om det, eller spør:

http://meforum.diskusjonsforum.no

se også på sidene til me-foreningene:

http://www.menin.no/mambo/

Skrevet

"Men det var homeopaten som sa han reagerte på øl og bygg og hadde svak lever.

Ingen lege har funnet ut det, eller nevnt noe om det til oss."

Kanskje det er en grunn til at ingen leger har nevnt dette. Jeg ville nok holdt meg unna homeopater i slike alvorlige tilfeller. Kanskje uansett, egentlig. Tradisjonell medisin er nok tryggest i slike sammenhenger.

Skrevet

Har han fått en skikkelig nevrologisk undersøkelse? MR, ryggmargsprøve, nevrologisk test, SEP, VEP eller hva det nå heter, EEG, EMG osv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...