Gå til innhold

Mye vann i kroppen


Gjest Kan noen svare på dette da?

Anbefalte innlegg

Gjest Kan noen svare på dette da?

Hva kan jeg gjør for å bli kvitt en del vann i kroppen, spesielt leggene??

Bortsett fra å drikke mye vann, for det gjør jeg allerede.

Har mensen for tida, kanskje det gjør det verre enn til vanlig?

Vanligvis orker jeg ikke bruke strømper med strikk rundt anklene, for da blir det søkk i leggen. Men føler det er litt verre akkurat nå.

Er ellers frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Først bør du vel finne grunnen til at du har vann i kroppen. Bestill en legetime og forklar problemet.

Vanndrivende kan du få både på resept og uten resept, og er kanskje noe du kan ha nytte av. Men som sagt, finn grunnen til væskeansamlingene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med vann i kroppen spes rundt eggløsning og mens. Dette fører til stive ledd, muskelsmerter og fingre og legger hovner opp. Det eneste som hjelper meg er Diural (vanndrivende) som jeg får på resept. Tar det kun ved behov, men jeg skal love deg det hjelper. Hvertfall meg.

da jeg var gravid hadde jeg voldsomme vannansamlinger. Legen nektet for dette. derimot fysioterapeuten min sa han klarte ikke å massere meg skikkelig (bekkenløsning) pga vannansamlingene. Gikk ned 14 kg bare på sykehuset, så det var nok mye vann ja.

Hør med legen din. Tror ikke man skal ikke ta vanndrivende hvis man har problemer med nyrene, men er du frisk kan du jo prøve. Ellers fins en del vanndrivende teer som kjerringrokk, men de har ingen effekt på meg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med vann i kroppen spes rundt eggløsning og mens. Dette fører til stive ledd, muskelsmerter og fingre og legger hovner opp. Det eneste som hjelper meg er Diural (vanndrivende) som jeg får på resept. Tar det kun ved behov, men jeg skal love deg det hjelper. Hvertfall meg.

da jeg var gravid hadde jeg voldsomme vannansamlinger. Legen nektet for dette. derimot fysioterapeuten min sa han klarte ikke å massere meg skikkelig (bekkenløsning) pga vannansamlingene. Gikk ned 14 kg bare på sykehuset, så det var nok mye vann ja.

Hør med legen din. Tror ikke man skal ikke ta vanndrivende hvis man har problemer med nyrene, men er du frisk kan du jo prøve. Ellers fins en del vanndrivende teer som kjerringrokk, men de har ingen effekt på meg.

Lykke til!

jeg merker også at jeg hovner opp hvis jeg spiser mye hvetemel, men om dette har relevans har jeg aldri fått svar på. Jeg hovner hvertfall veldig opp i fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan noen svare på dette da?

Jeg sliter også med vann i kroppen spes rundt eggløsning og mens. Dette fører til stive ledd, muskelsmerter og fingre og legger hovner opp. Det eneste som hjelper meg er Diural (vanndrivende) som jeg får på resept. Tar det kun ved behov, men jeg skal love deg det hjelper. Hvertfall meg.

da jeg var gravid hadde jeg voldsomme vannansamlinger. Legen nektet for dette. derimot fysioterapeuten min sa han klarte ikke å massere meg skikkelig (bekkenløsning) pga vannansamlingene. Gikk ned 14 kg bare på sykehuset, så det var nok mye vann ja.

Hør med legen din. Tror ikke man skal ikke ta vanndrivende hvis man har problemer med nyrene, men er du frisk kan du jo prøve. Ellers fins en del vanndrivende teer som kjerringrokk, men de har ingen effekt på meg.

Lykke til!

Tusen takk for svar!

Jeg regner med at det kommer av at jeg har mensen nå.

Men har nok litt vann i kroppen til vanlig også, får f.eks. søkk i leggen hvis jeg bruker stramme strømper. Men det er kanskje vanlig? Slik har det vært i mange år. Men når jeg gikk gravid med sistemann hadde jeg _masse_ vann i kroppen. Når jeg trykket på leggen ble det et skikkelig søkk der, og det tok litt tid før søkket forsvant igjen. Sånn er det ikke nå.

Skal også nevne dette for fastlegen neste gang jeg skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan noen svare på dette da?

Jeg sliter også med vann i kroppen spes rundt eggløsning og mens. Dette fører til stive ledd, muskelsmerter og fingre og legger hovner opp. Det eneste som hjelper meg er Diural (vanndrivende) som jeg får på resept. Tar det kun ved behov, men jeg skal love deg det hjelper. Hvertfall meg.

da jeg var gravid hadde jeg voldsomme vannansamlinger. Legen nektet for dette. derimot fysioterapeuten min sa han klarte ikke å massere meg skikkelig (bekkenløsning) pga vannansamlingene. Gikk ned 14 kg bare på sykehuset, så det var nok mye vann ja.

Hør med legen din. Tror ikke man skal ikke ta vanndrivende hvis man har problemer med nyrene, men er du frisk kan du jo prøve. Ellers fins en del vanndrivende teer som kjerringrokk, men de har ingen effekt på meg.

Lykke til!

Har forresten vært hos en indremedisin for en skikkelig hjerte-test. Var i slutten av 2005. Og der var alt så bra som det skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest også mye vann i perioder

Noen kan få ekstremt mye vann i kroppen under menstruasjon, mat man spiser, medisiner en tar osv.

Selv får jeg Furosemid som jeg tar under menstruasjon når jeg våkner opp med mye vann. Eller andre ganger jeg føler problemet. Det hender jeg føler at mye vann i kroppen gir meg hodepine, og av og til er en furosemid den beste hodepinetabletten. Har dog ikke noe stort forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan noen svare på dette da?

Noen kan få ekstremt mye vann i kroppen under menstruasjon, mat man spiser, medisiner en tar osv.

Selv får jeg Furosemid som jeg tar under menstruasjon når jeg våkner opp med mye vann. Eller andre ganger jeg føler problemet. Det hender jeg føler at mye vann i kroppen gir meg hodepine, og av og til er en furosemid den beste hodepinetabletten. Har dog ikke noe stort forbruk.

Ok, tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg regner med at det kommer av at jeg har mensen nå.

Men har nok litt vann i kroppen til vanlig også, får f.eks. søkk i leggen hvis jeg bruker stramme strømper. Men det er kanskje vanlig? Slik har det vært i mange år. Men når jeg gikk gravid med sistemann hadde jeg _masse_ vann i kroppen. Når jeg trykket på leggen ble det et skikkelig søkk der, og det tok litt tid før søkket forsvant igjen. Sånn er det ikke nå.

Skal også nevne dette for fastlegen neste gang jeg skal dit.

Jeg får også lett søkk /merke etter strømper, men jeg trodde det var vanlig. Det finnes strømper som ikke har trang strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig med noe vannsamling i kroppen når man har mensen (dette setter seg oftest i beina, men noen merker også i fingrene).

Anbefaler at du prøver lett vanndrivende te eller andre "kjerringråd"/alternativ medisin - siden du ellers er sjekket ut mht hjerte/nyrer (?)

Reseptbelagt furosemid el.l brukes for folk som er svært plaget med dette, hvor beina blir vonde å gå på f.eks. Vanndrivende medisin som dette kan gi alvorlige saltbalanseforstyrrelser, og skal brukes med forsiktighet hos "friske".

Råd; skaff deg "TED"strømper og bruk hvis du går mye de periodene du har dette problemet. Kjøpes på apotek eller bandasistforretning, spør om råd der. De hindrer at beina hovner mer og mer i løpet av dagen.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner påvirker dette i stor grad, så under El og mensen er mange x-tra plaget. Om det er ille ville jeg kontaktet en lege for å se om de kan finne noen årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har hørt at det er fint å bruke mye rå løk i kosten.

Egen erfaring er at det hjelper veldig godt å kutte ut salt.

Det er helt utrolig hvor plagsomt det kan være med for mye vann i kroppen. Før plaget det meg veldig. Merket det best i leggene, men også andre steder.

Prøv det med saltet først og lykke til.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svømming og vanntrening

Trening! Og da særlig i vann! Svømming og vannaerobic gjør underverker for væskeansamlinger. Trykket fra vannet gir deg massasje av bena og det er like bra som lymfedrenasje.

Selv gikk jeg på vanndrivende tabletter og tok lymfedrenasje i flere år. Det har jeg kunnet kutte helt ut det siste året, for vanntrimmen gjør at bena mine er helt fine!

Vil ikke anbefale vanndrivende midler som f.eks. Lasix Retard (furosemid) og sånt hvis du har anlegg for å få urinsyregikt (gjelder særlig om du har noe overvekt). Urinsyregikt er dritvondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan noen svare på dette da?

Jeg får også lett søkk /merke etter strømper, men jeg trodde det var vanlig. Det finnes strømper som ikke har trang strikk.

Ja, jeg bruker kun strømper uten strikk jeg også nå.

Men det er vel vanlig å få søkk etter strømper ja. Men merker forskjell på hvor stort søkket er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan noen svare på dette da?

Det er helt vanlig med noe vannsamling i kroppen når man har mensen (dette setter seg oftest i beina, men noen merker også i fingrene).

Anbefaler at du prøver lett vanndrivende te eller andre "kjerringråd"/alternativ medisin - siden du ellers er sjekket ut mht hjerte/nyrer (?)

Reseptbelagt furosemid el.l brukes for folk som er svært plaget med dette, hvor beina blir vonde å gå på f.eks. Vanndrivende medisin som dette kan gi alvorlige saltbalanseforstyrrelser, og skal brukes med forsiktighet hos "friske".

Råd; skaff deg "TED"strømper og bruk hvis du går mye de periodene du har dette problemet. Kjøpes på apotek eller bandasistforretning, spør om råd der. De hindrer at beina hovner mer og mer i løpet av dagen.

:-)

Tusen takk for svar og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan noen svare på dette da?

Og jo... Lymfedrenasje har stor effekt på meg.

Tusen takk for svar og råd.

Lymfedrenasje kunne jo vært noe å prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan noen svare på dette da?

Hei

Jeg har hørt at det er fint å bruke mye rå løk i kosten.

Egen erfaring er at det hjelper veldig godt å kutte ut salt.

Det er helt utrolig hvor plagsomt det kan være med for mye vann i kroppen. Før plaget det meg veldig. Merket det best i leggene, men også andre steder.

Prøv det med saltet først og lykke til.

Hilsen

Hm, det med saltet kan jo være en grunn til at jeg merker noe ekstra i går og i dag.

Har nok vært litt mye salt den siste uka. Skjønner ikke helt hvorfor det har blitt slik, for vanligvis bruker jeg knapt salt.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan noen svare på dette da?

Trening! Og da særlig i vann! Svømming og vannaerobic gjør underverker for væskeansamlinger. Trykket fra vannet gir deg massasje av bena og det er like bra som lymfedrenasje.

Selv gikk jeg på vanndrivende tabletter og tok lymfedrenasje i flere år. Det har jeg kunnet kutte helt ut det siste året, for vanntrimmen gjør at bena mine er helt fine!

Vil ikke anbefale vanndrivende midler som f.eks. Lasix Retard (furosemid) og sånt hvis du har anlegg for å få urinsyregikt (gjelder særlig om du har noe overvekt). Urinsyregikt er dritvondt!

Tusen takk for råd.

Avtalte faktisk med en venninne i går at vi skulle prøve å svømme en gang i uka. Så da får jeg håpe at det vil hjelpe. Urinsyregikt vil jeg helst unngå ja.

Tusen takk for svar og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...