tordenskjold1365380947 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 hei jeg vet at det finnes en ny metode dær man allerede etter en uke kan finne ut om man har hiv/aids 1 og 2 i motsetning til den tradisjonelle testen på tre måndersintervall.det var visst noe om at man fant ut om man hadde fått for høye verdi av et eller annet men jeg husker ikke hva det var men jeg husker at det var omtalt i bladet vimenn.spuret også en lege om det samme å han sa da til meg hva det var men jeg husker ikke hva han sa å nu har den legen slutta så kan du svare meg på hva den testen heter og hva man såg etter i den testen.det hadde vært fint om du har kunna svar meg i en fei for det er veldig viktig.det andre spørsmålet myitt er at ny forsknig har jo vist at bare etter en uke så blir kroppen nedbrutt hvis man er infisert med hiv/aids 1 eller to så da er det vel viktig at man får gjennomgå hiv/ aids medisin med eneste gang å uansett hvis man har kraftige mistanker om hiv eller aids 1 eller 2.så jeg håper du kan svare på spørsmålene mine snarest for det er veldig viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216819-kj%C3%B8nnsykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Det er mulig å påvise virus arvestoff (RNA) med spesiell genteknologisk metode. Den er en meget følsom metode, men så vidt jeg vet er den ikke 100% sikker etter så kort tid som en uke. Metoden er i bruk ved de mikrobiologiske laboratorier ved alle våre universitetssykehus. Testen er relativt dyr og man skal ha en skikkelig indikasjon for å utføre det. Behandling i meget tidlige stadier er noe omdiskutert. I noen tilfeller, f. eks. der man har stukket seg med sprøyte som inneholdt blod fra en HIV positiv person har man anb efalt meget tidlig behandling. Det er ikke skikkelig dokumentert at denne behandlingen er effektiv. Det er ikke riktig at kroppen blir nedbrudt i en så tidlig fase, selv i de mest dramatiske tilfeller tar det mer tid. Men når det gjelder infeksjonen gjelder de samme ting som ellers: du kan påvirke sykdommen, men infeksjonen er i kroppen for resten av livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216819-kj%C3%B8nnsykdom/#findComment-1599804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tordenskjold1365380947 Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Det er mulig å påvise virus arvestoff (RNA) med spesiell genteknologisk metode. Den er en meget følsom metode, men så vidt jeg vet er den ikke 100% sikker etter så kort tid som en uke. Metoden er i bruk ved de mikrobiologiske laboratorier ved alle våre universitetssykehus. Testen er relativt dyr og man skal ha en skikkelig indikasjon for å utføre det. Behandling i meget tidlige stadier er noe omdiskutert. I noen tilfeller, f. eks. der man har stukket seg med sprøyte som inneholdt blod fra en HIV positiv person har man anb efalt meget tidlig behandling. Det er ikke skikkelig dokumentert at denne behandlingen er effektiv. Det er ikke riktig at kroppen blir nedbrudt i en så tidlig fase, selv i de mest dramatiske tilfeller tar det mer tid. Men når det gjelder infeksjonen gjelder de samme ting som ellers: du kan påvirke sykdommen, men infeksjonen er i kroppen for resten av livet. takker for ditt svar.du skriver at testen ikke er 100% sikker etter så kort tid som en uke men hvor lenge må det gå for at testen skal være sikker? videre så skriver du at det er ikke riktig at kroppen blir nedbrutt i en så tidlig fase,selv i de mest dramatiske tilfeller tar det mere tid men når er det cellene i kroppen blir angrepet da.dvs når nedbrytinga begynner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216819-kj%C3%B8nnsykdom/#findComment-1604592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tordenskjold1365380947 Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Det er mulig å påvise virus arvestoff (RNA) med spesiell genteknologisk metode. Den er en meget følsom metode, men så vidt jeg vet er den ikke 100% sikker etter så kort tid som en uke. Metoden er i bruk ved de mikrobiologiske laboratorier ved alle våre universitetssykehus. Testen er relativt dyr og man skal ha en skikkelig indikasjon for å utføre det. Behandling i meget tidlige stadier er noe omdiskutert. I noen tilfeller, f. eks. der man har stukket seg med sprøyte som inneholdt blod fra en HIV positiv person har man anb efalt meget tidlig behandling. Det er ikke skikkelig dokumentert at denne behandlingen er effektiv. Det er ikke riktig at kroppen blir nedbrudt i en så tidlig fase, selv i de mest dramatiske tilfeller tar det mer tid. Men når det gjelder infeksjonen gjelder de samme ting som ellers: du kan påvirke sykdommen, men infeksjonen er i kroppen for resten av livet. test 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216819-kj%C3%B8nnsykdom/#findComment-1609837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.