ascha Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Min sønn på 10 år har fått kyssesyke. Lurer på hvor smittsomt dette er, og hvor lenge han må holde seg i ro, evt. hjemme fra skolen?? 0 Siter
Tweetybilla Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Det smitter via spytt (drikke av samme glass o.l.). Man skal holde seg unna fysisk aktivitet i 4-6 mnd etter en kyssesykeinfeksjon, men dette pleier man å få informasjon fra legen om når man får diagnosen! (Det gjorde iallefall søsteren min når hun hadde dette). Skal holde seg mest mulig i ro så lenge han føler seg syk, og bør vel holdes hjemme fra skolen også i den tiden... 0 Siter
Gjest Thekla84 Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Da jeg hadde kyssesyken lå jeg strekk ut i 3 uker med feber og utslett, så ble jeg bra, men holdt meg borte fra gym i 2 mnd. Ei i klassen min lå med kyssesyken nesten 6 mnd, hun fikk beskjed om å holde seg borte fra gym 3-4 mnd. Kyssesyken er ekstrem dråpesmitte som legen min sa den gangen, så man skal ikke slikke på ting som en med kyssesyken har slikket på for å si det sånn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.