Gå til innhold

Kyssesyken - hvor lenge uten trening og alkohol?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kyssesyken i snart 3 uker. Begynner å føle meg bedre nå, og jeg hevelsen i mandlene er borte. Så jeg ringte legen min for å spørre om hva jeg burde gjøre nå for å bli raskest mulig frisk og når jeg ville kunne være frisk.

Fikk da vite at jeg må vente til etter påske med trening og etter sommerferien med alkohol. Dette synes jeg var veldig drøyt. Hva mener du er vanlig?

Fortsetter under...

Kjenner flere som måtte holde seg vekk fra trening i over ett år, det kommer an på hvor hardt angrepet du er. Det ser de vel bare på blodprøvene, du må vel tilbake å ta nye prøver etter en tid ?

Tror ikke man ser det på blodprøver, men ved hjelp av ultralyd av milten (eller var det leveren - eller begge?)

Ihvertfall blør det aktuelle indre organet lettere når man har kyssesyken, og det kan ta lang tid før det er tilbake til normalen.

Belastninger i den perioden kan, såvidt jeg har forstått, være farlig. Så selv om man føler seg frisk, skal man ta det med ro.

Gjest hardt angrepet ?

Tror ikke man ser det på blodprøver, men ved hjelp av ultralyd av milten (eller var det leveren - eller begge?)

Ihvertfall blør det aktuelle indre organet lettere når man har kyssesyken, og det kan ta lang tid før det er tilbake til normalen.

Belastninger i den perioden kan, såvidt jeg har forstått, være farlig. Så selv om man føler seg frisk, skal man ta det med ro.

Mannen min hadde kyssesyken for noen år siden, det ble funnet ut på blodprøvene. Var ikke til UL i det hele tatt. Han var ikke hardt angrepet, så det gikk fort over.

Han måtte den gangen bare ta blodprøver før han ble friskemeldt.

Vi har et stykke å kjøre til sykehuset, legen sa at hvis han fikk kraftige magesmerter så måtte sykehus kontaktes MED EN GANG, for da hastet det .... huff, det var en påkjenning, for han stakkaren gikk jo selvfølgelig å kjente etter magesmerter hele tiden.

Han ble somsagt fort kvitt kyssesyken, var sykemeldt en mnd.

Kjenner flere som måtte holde seg vekk fra trening i over ett år, det kommer an på hvor hardt angrepet du er. Det ser de vel bare på blodprøvene, du må vel tilbake å ta nye prøver etter en tid ?

Jeg var ikke så hardt angrepet. Var syk i 2-3 uker. Fått beskjed fra legen om å holde meg borte fra trening til etter påske. Men leser andre steder på internett at det holder med en måned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...