Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei

har i alle år hatt eksem (er 30) i mer eller mindre grad.

fikk for 10 år siden ett voldsomt utbrudd over hele kroppen som ikke legene og spesialistene klarte å kurere før det plutselig etter ett år med smerte og kløe over hele kroppen forsvant. har i de siste 9 årene ikke hatt mere enn noen tørr flekker her og der som jeg har brukt hydrokortison på og klart meg med det. fikk ett barn for 2 år siden og eksemet blusset opp igjen. betnovat og dermovat måtte brukes jevnlig ,men verst er det i ansiktet.... Huden liksom koker, voldsom varme som klør og svir, sola i sommer gjordet den nesten verre da huden ble varmere.for ett halvt år siden ble kroppen betydligere bedre men ikke ansiktet.( synest ikke det er som den vanlige eksemen jeg normalt har) Går nå på sandimmun Neoral og er tålig bra (kjenner enda litt varme/kløe iblandt),men må trappe ned om en måned. Gruer meg noe forferdelig for å få smertene og kløen tilbake. Skal det ikke gå ann å finne ut hva dette kommer av? legene og spesialistene har ikke svart lmeg hva dette kommer av,

Jeg lurer på om dette kan komme av hormon i kroppen etter svangerskaper enda er ulage. jeg har kviser i perioder, suntest jeg har mere hår-vekst (antydning til bart) og enda ikke blitt gravid igjen (noe vi ønsker)

Hjelp!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21717-plagsomt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære katrr

Klart dette er plagsomt og veldig frustrerende og ikke helt vite årsaken til at du har det slik. Men det er dessverre ofte slik at vi ikke kan si noe sikkert om årsaken til kraftige eksemutbrudd. Det kan godt tenkes at det er en viss ubalanse i kroppen etter svangerskapet - det er noe som ikke er helt uvanlig. Sannsynligvis vil det som sist gang roe seg ned og forhåpentligvis forsvinne helt igjen.

Det høres ut som du har god hjelp fra helsevesenet så du må fortsette å stole på at de som behandler deg gjør det beste for deg.

Det er ingen grunn til at du ikke skal bli gravid igjen - ta tiden til hjelp og konsentrer deg nå om å bli frisk igjen.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21717-plagsomt/#findComment-93369
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...