Gå til innhold

Leaky gut syndrome - permeabel tarm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Hadde du ikke hatt en permeabel tarm hadde du sulta ihjel! Det er jo slik næringsstoffene fra maten din suges opp........

Hvor i alle dager har du lest om dette?

Høres ut som humbug.

Han skriver jo -for- permeabel, da. Det går helt sikkert an det også :)

Han skriver jo -for- permeabel, da. Det går helt sikkert an det også :)

Høres rart ut, bare. Men det er mye mer mellom himmel og jord enn mullaer og spritgelé. Dermed kan sikkert alt gå an.

Satser på en liten forklaring på hva dette går ut på.

:-)

Gjest Calóni

Høres rart ut, bare. Men det er mye mer mellom himmel og jord enn mullaer og spritgelé. Dermed kan sikkert alt gå an.

Satser på en liten forklaring på hva dette går ut på.

:-)

Cellemembranen er semipermeabel, for eksempel, altså halvgjennomtrengelig. Det gjør at den kan opprettholde en grei kontroll på hva som går inn og ut av cellen. Men dersom den hadde vært helpermeabel (hvis det finnes?), så ville stoffer ukontrollert gått inn og ut. Dersom stoffer ukontrollert går inn og ut av tarmene, kan jeg skjønne at det kan bli et problem.

Men jeg tror virkelig ikke at du og jeg er til hjelp i denne tråden her :P

Cellemembranen er semipermeabel, for eksempel, altså halvgjennomtrengelig. Det gjør at den kan opprettholde en grei kontroll på hva som går inn og ut av cellen. Men dersom den hadde vært helpermeabel (hvis det finnes?), så ville stoffer ukontrollert gått inn og ut. Dersom stoffer ukontrollert går inn og ut av tarmene, kan jeg skjønne at det kan bli et problem.

Men jeg tror virkelig ikke at du og jeg er til hjelp i denne tråden her :P

*trekker seg ut*

Fant noen linker på nettet - det finnes...

Unnskyld for at jeg var fleipete med deg, trådstarter. Litt seint på lørdagskvelden her.

Håper du får svar fra noen som kan litt om dette.

*flau*

Annonse

Gjest Calóni

*trekker seg ut*

Fant noen linker på nettet - det finnes...

Unnskyld for at jeg var fleipete med deg, trådstarter. Litt seint på lørdagskvelden her.

Håper du får svar fra noen som kan litt om dette.

*flau*

*humre* Han får heller være stolt over at han har gjort to enkle sjeler litt mer oppvakte ;)

*humre* Han får heller være stolt over at han har gjort to enkle sjeler litt mer oppvakte ;)

Hmmm, det var da volsomt. Leaky gut syndrome er et velkjent fenomen og overhodet ikke noe humbug. Hvis tarmen er for porøs vil masse stoffer lekke inn i blodet og forårsake mange uheldige tilstander og overbelaste lever, nyrer o.s.v og virke forurensende på kroppen. Autoimmune tilstander, fra eksem til allergi og revmatisme har ofte sammenheng med dette. Jeg vet at det fins måter å teste dette på, men vet bare ikke om man kan gå til fastlegen, eller om man må andre plasser...

Hmmm, det var da volsomt. Leaky gut syndrome er et velkjent fenomen og overhodet ikke noe humbug. Hvis tarmen er for porøs vil masse stoffer lekke inn i blodet og forårsake mange uheldige tilstander og overbelaste lever, nyrer o.s.v og virke forurensende på kroppen. Autoimmune tilstander, fra eksem til allergi og revmatisme har ofte sammenheng med dette. Jeg vet at det fins måter å teste dette på, men vet bare ikke om man kan gå til fastlegen, eller om man må andre plasser...

*ber ydmykt om unnskyldning* Var litt ivrig på tastene her og leste ikke innlegget ditt nøye nok.

Aner ikke noe om dette - som du sikkert forstår.

Men tipper at enten fastlegen din kan henvise til nærmeste laboratorie (etter å ha lest litt på nettet tror jeg du må ta en mannitol og laktulosebelastning) eller kanskje et alternativt medisinsk senter teste deg?

Sorry for den fleipete tonen jeg svarte med først. Ren uvitenhet :-D

Gjest Calóni

Ja, det var vel noe slikt jeg tenkte meg at det måtte være, selv om jeg ikke kan noe mer om sykdommen.

Husk at all kontakt med helsevesen starter hos fastlegen. Det er han som må henvise deg videre. Du kan ikke direkte oppsøke spesialister selv. Så bestill en time, og forklar situasjonen, og si at du ønsker henvisning til spesialist :)

*ber ydmykt om unnskyldning* Var litt ivrig på tastene her og leste ikke innlegget ditt nøye nok.

Aner ikke noe om dette - som du sikkert forstår.

Men tipper at enten fastlegen din kan henvise til nærmeste laboratorie (etter å ha lest litt på nettet tror jeg du må ta en mannitol og laktulosebelastning) eller kanskje et alternativt medisinsk senter teste deg?

Sorry for den fleipete tonen jeg svarte med først. Ren uvitenhet :-D

No hard feelings. Vet om de to testene, det er en urinprøve. Men orker ikke gå til fastlegen hvis jeg kan gjøre det en annen plass.

No hard feelings. Vet om de to testene, det er en urinprøve. Men orker ikke gå til fastlegen hvis jeg kan gjøre det en annen plass.

Det var bra.

Utfra hva jeg kan finne på nettet - ser dette ut til å være noe som utredes innen det alternative helsevesenet. Ta kontakt med et seriøst alternativt senter og be om råd.

Lykke til:-)

Det var bra.

Utfra hva jeg kan finne på nettet - ser dette ut til å være noe som utredes innen det alternative helsevesenet. Ta kontakt med et seriøst alternativt senter og be om råd.

Lykke til:-)

har du noen linker til der du har vært og lest?

Annonse

har du noen linker til der du har vært og lest?

http://www.levfrisk.com/analyser.shtml

http://altmedicine.about.com/od/healthconditionsdisease/a/TestLeakyGut.htm

Søkte på leaky gut syndrome og mannitolbelastning - massevis av treff. Alle treffene var innen alternativ medisin.

http://www.levfrisk.com/analyser.shtml

http://altmedicine.about.com/od/healthconditionsdisease/a/TestLeakyGut.htm

Søkte på leaky gut syndrome og mannitolbelastning - massevis av treff. Alle treffene var innen alternativ medisin.

Takk skal du ha:) Men jeg har også funnet utenlandske sider, men lurte på i Norge...hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...