Gjest migrene_jenta Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 hei Jeg lurer på hvor vanlig det er å ha så ofte migrene som jeg har. 3 dager migrene... 3-4 dager uten, sånn holder jeg på. Blir vel snart så gal at man kjører det hersens hue i en mur. Tar anfallsmedisiner,(zomig) men det tar to til tre timer før den virker. Så varer den noen timer før det kommer tilbake igjen. Skulle jeg ha holdt meg nogenlunde smertefri, må jeg ta 4-5 tabletter under hvert anfall. Det er alt for mye sier legen, og sier jeg bare kan ta to.. Altså... hodet sprenges mye og lenge hve eneste uke.. Hvor ofte og hvor lange har deres anfall? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217235-det-dunker-i-hodet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
guriana Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 har du forsøkt noe alternativt? f.eks. Nomigra som selges i helsekosten, den er verdt et forsøk. Det er en gammel samisk oppskrift og laget av en som var sterkt angepet av migrene.Mange har fått hjelp av den 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217235-det-dunker-i-hodet/#findComment-1603226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest migrene_jenta Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 har du forsøkt noe alternativt? f.eks. Nomigra som selges i helsekosten, den er verdt et forsøk. Det er en gammel samisk oppskrift og laget av en som var sterkt angepet av migrene.Mange har fått hjelp av den Hei guriana Jeg har prøvd veldig mye, både av medisiner fra den tradisjonelle legevitenskapen og alternativt. Når man er så ofte dårlig som jeg, blir man nesten desperat. Men må desverre si at jeg ikke har funnet noe som har hjulpet meg over lengre tid. Jeg har prøvd akupunktur, jeg har finprøvd hyllene i helsekosten. Jeg har også prøvd denne samiske medisinen. Det eneste sikre jeg har oppnådd er en tom lommebok, og mange skuffelser. Det er nok en sørgelig sannhet for mange av oss med migrene at vi må lære og leve med den 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217235-det-dunker-i-hodet/#findComment-1605289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Dette innlegget kunne jeg skrevet selv for noen måneder siden. Jeg hadde anfall i tre døgn, og etter tre- fire dager var det på igjen. Medisinen virket dårlig,(om den nå virket da) og bare noen timer. Oppkast, lysskyhet, svimmelhet, grusom hodepine(halvsidig) med mye mer. Til slutt måtte jeg sykemelde meg, fordi det var så invalidiserende. Har nå vært sykemeldt i noen måneder, og anfallene har blitt betydelig sjeldnere. Jeg har prøvd en rekke triptaner de siste årene, og nå er det Naramig. Det tror jeg er den beste for meg så langt. Jeg tar en Afipran(kvalmestillende) sammen med naramigen. Før har problemet vært at jeg har kastet opp medisinen. Det er mange triggere til migrene. For meg var stress(fysisk og psykisk) det verste, og jeg måtte skjerme meg helt lenge. Nå har jeg det bedre. Jeg vet litt om hvordan du har det, og det er ikke godt. Med respekt for andre som lider av migrene, så har jeg aldri truffet på noen som har vært sengeliggende halve uka pga. migrene, og det må bare oppleves hvor invalidiserende det er. Styrke sendes fra Men hold fast ved at når det gjelder migrene er ingenting konstant. Den har en tendens til å forandre seg. Kanskje må du gjøre noen forandringer i livet ditt, eller kanskje forandres det av seg selv. Jeg går ellers på naturmiddelet Migren(urten matrem) Det er ikke sikkert at det er den som er med på å gjøre ting bedre, men jeg begynte på den når jeg ble sykemeldt og tør ikke slutte nå som jeg er bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217235-det-dunker-i-hodet/#findComment-1612957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blackbird Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hei guriana Jeg har prøvd veldig mye, både av medisiner fra den tradisjonelle legevitenskapen og alternativt. Når man er så ofte dårlig som jeg, blir man nesten desperat. Men må desverre si at jeg ikke har funnet noe som har hjulpet meg over lengre tid. Jeg har prøvd akupunktur, jeg har finprøvd hyllene i helsekosten. Jeg har også prøvd denne samiske medisinen. Det eneste sikre jeg har oppnådd er en tom lommebok, og mange skuffelser. Det er nok en sørgelig sannhet for mange av oss med migrene at vi må lære og leve med den Jeg er en mann på 42 år. Jeg har slitt en del med migrene. Jeg tar imigran radis når jeg får ett anfall. Har ikke effekt av de bestandig, men de fungerer bra(bare jeg tar de med en gang anfallet starter). Jeg har faktisk vært så ille at jeg måtte til legevakta og for å få en morfinsprøyte. Ved et tilfeldig legebesøk ble det oppdaget at jeg har mangel på vitamin B12, slik at jeg må ta et daglig tilskudd av det. Medisinen er reseptbelagt, og heter heter "TrioBe". Nå har jeg migreneanfall veldig sjelden! Hvis jeg går tom for TrioBe, og jeg ikke får tak i disse med en gang, får jeg migrene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217235-det-dunker-i-hodet/#findComment-1649454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.