Gå til innhold

Kul i bakhode

Anbefalte innlegg

Kulen1365380948

Hei.

Etter at jeg i fjor sommer fjernet resterende hår fra hodet, oppdaget jeg at jeg hadde en kul i bakhode. Fastlegen sier at dette er vev - opphopning. Han fjernet en liten bit av dette for å ta en prøve. (Jeg antar denne prøven var negativ ettersom jeg ikke har hørt noe mer angående dette.)

Videre sendte han meg til plastikk kirurg for å få fjernet kulen. Kirurgen mente at ettersom jeg har fjernet alt håret på hode, ville jeg få et stygt arr og anbefalte meg ikke å gjennomføre inngrepet. Han ba meg passe på at kulen, som er ca 5X3 cm stor og ca 0,5 cm høy, ikke vokser ytterligere.

Jeg lurer på om det kan være fare for at det dannes f.eks kreftceller i denne kulen. Hva mener du jeg skal gjøre? Bør jeg fjerne den?

Mvh:

Kulen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217302-kul-i-bakhode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

jeg synes du burde spørre fastlegen din hva prøven viste. Den vanligste forandring som vokser til en slik størrlse er lipomer. Hvis det passer med hva fastlegen har tatt prøve av, vil den aldri bli ondartet.

Etter all sannsynlighet ville også fastlegen reagert, om prøven viste noe som burde følges opp. Så må du bestemme, hva som er verst av kul eller arr....

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217302-kul-i-bakhode/#findComment-1610540
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...