Gå til innhold

FU: Musikk

Gjest då re mi fa so ....

Anbefalte innlegg

Gjest då re mi fa so ....
Skrevet

Hva slags musikk liker du ? Favorittartist/band og melodi. Nytt eller gammelt.

Jeg liker Westlife, Ronan Keating, Brian Adams, Elton John, Robbie Williams (her ble det mye gutter ...). Eagels med Hotel California liker jeg godt å høre på. Kjærlighetsvisa med Halvdan Sivertsen er vakker!

Hva med deg ??

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Jeg hadde en lang periode hvor jeg ikke hørte på musikk, til for ca et år siden. Da ble interessen vekket på nytt og da var det plutselig tyngre saker som gjaldt. Hører nå mye på Audioslave, Foo Fighters, Queens of the stone age, System of a down, Rammstein, Megaherz, OOMPH!, Animal Alpha, Kent mm.

Skrevet

Coldplay, Moby, Mew, Briskeby, Pink Floyd, Röyksopp.

For tiden er det låta The zookeeper's boy av Mew som har "klistra seg" til hjernen.

Skrevet

Jeg liker mye rart i grunn. Goth, rock, alternative, ebm, industrielt, noe synth og futurpop, og også musikk som Vangelis, og noe Secret Garden uten at jeg vet hva kategori jeg skal putte det i, og også andre ting.

Favorittband/artister: Sisters of Mercy, Nine Inch Nails, Covenant, David Bowie, Tori Amos, Seigmen, Depeche Mode, Bauhaus, London After Midnight, Rammstein, The Cure, Fields of the Nephilim... med fare for at jeg har glemt noen...

Skrevet

Liker mye forskjellig, dance, pop, trance, techno, rock...litt forskjellig.

Favorittene nå for tiden er bl.a.

Basic Element (This must be a dream), Body Rockers (I like the way), Inez (Stronger), The Attic (In your eyes) ATB (Don't stop), Sonique (It feels so good), Armand van Helden (MyMyMy), Velvet (Rock down to..), The Pussicat Dolls (Stick with you, Don't cha), K-Maro (Crazy), Dr.Alban (Sing Hallelujah!), Uniting Nations (Ai no corrida), Madonna (Hung up)...

blir en lang liste etterhvert ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det går mest i eldre musikk, eller i det minste eldre band og artister. Enkelte av dem holder jo på ennå.

Hører på alt fra Dylan til den svarteste Black-Metal og Mozart.

Har ingen favoritter, men for tiden går det mye i The Stooges, Tom Waits, Johnny Cash, Velvet Underground og Nick Cave.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det går mest i eldre musikk, eller i det minste eldre band og artister. Enkelte av dem holder jo på ennå.

Har ingen favoritter, men for tiden går det mye i The Stooges, Tom Waits, Johnny Cash, Velvet Underground og Nick Cave.

Altså: jeg har mange favoritter, men ingen favoritt.

Skrevet

Jeg er ganske altetende når det kommer til musikk, og hører på alt fra Mozart til Maiden.

Skrevet

Jeg er ganske altetende når det kommer til musikk, og hører på alt fra Mozart til Maiden.

Alt mulig!

Det går likevel mest i rock som Guns N Roses, Sabbath, Maiden, Aerosmith, Pink Floyd, System, Sepultura for å nevne noen.

Å så elsker jeg folkemusikk fra de fleste land.

Skrevet

Jeg er nok ikke så flink til å holde meg oppgradert på musikk.

Kjøper lite.

U2 er helt konge, ingen over eller ved siden av. De er "inspirert"

Glad i Alanisse Morrissette(sikkert feilskrevet.)

Crowded House. Fantastisk lydbilde. Et stort savn at de forsvant. Noen som vet hvor de ble av, deler av dem for eksempel? Nye band?

Jewel, til tross for at jeg "hater" cowgirls, men hun har sitt eget håndtrykk på musikken sin.

Bjørk, deler av det. Følger sangens intensjon helt ut.

Noe av Joni Mitchell(Turbulent indigo)

Gamle Prince, minner meg om ungdomstiden.

Nå for tiden mimrer jeg og hører på Peter Gabriel, og spiller Love Buzz av Busk. Ok greier.

D-sound har noe bra de også, men er blitt for glatte med tiden dessverre. Liker Simone sin stemme.

En gammel god plate jeg vil anbefale er Atomic swing, Car crash into the blue.(svensk) Glimrende gladplate i bilen. Fikk den bestilt for et par år siden, og det var nesten komisk å se den samlede begeistrede reaksjonen fra gutta bak disken. Det var tydelig at den var som en gammel nedstøvet skatt jeg minnet dem på. (De var ikke helt pur unge da.)

Gjest ChiengMai
Skrevet

U2

R.E.M.

Pearl Jam

Van Morrison

Hothouse Flowers

The Pogues

The Waterboys/Mike Scott

David Grey

Bruce Springsteen

Robbie Williams

Thin Lizzy

David Bowie

Coldplay

Madrugada

Frank Zappa

Joan Armatrading

Jon and Vangelis

Sean Keane

Luka Bloom

Christy Moore

Er kanskje enklere å komme på hva jeg ikke liker, enn hva jeg liker. Lista over det jeg syns er bra er nok mye lengre enn de få jeg kommer på nå.

Men ingen slår U2, da. :-)

Skrevet

Hører mye på progrock og diverse arter og avarter av metallmusikk. Samt en del pop, rock, jazz, klassisk og blues. Og litt new age av og til.

For tiden hører jeg mye på følgende artister:

Coroner

Celtic Frost

Apollyon Sun

Bertine Zetlitz

Angara

Agent Cooper

Killing Joke

Gary Numan

Madness

Skrevet

Jeg hører på det meste, men ikke på satanistisk musikk.

Men ellers så liker jeg alt fra rock til klassisk innen de fleste kategorier.

Skrevet

God smak :)

Skrevet

Jeg hører på det meste, men ikke på satanistisk musikk.

Men ellers så liker jeg alt fra rock til klassisk innen de fleste kategorier.

Hva er satanistisk musikk?

Skrevet

Jeg liker endel av det som er på hitlistene. Kjøper sjeldent en hel cd pga at jeg som regel bare liker et par sanger der.

Når jeg gjør husarbeid liker jeg å høre klassisk musikk oppspritet med techno.

Liker Ravi og Dj Løv ;-)

Skrevet

Jeg liker alt fra Frank Sinatra til Robbie Williams! Men har en liten forkjærlighet for 80-talls musikk da!

hare1365380455
Skrevet

Jeg liker så mye forskjellig! Både nytt (mpetre-musikk) og gammelt (som the Doors).

Skrevet

Liker mye forskjellig, det er faktisk enklere å peke ut hva jeg absolutt ikke liker :)

Nå for tiden spiller jeg gamle "remastered"'e ting fra 80-tallet: Blondie, Aerosmith, Stevie Nicks, gamle a-ha plater...

Liker utrolig mye anna også, men jeg er litt sånn at det må være en viss form for melodi i det.

Har liten tålmodighet med dænsebænd og norsk køntri. For ikke å snakke om oppattogoppatt-rap og hiphop, det gir meg ingen ting, det er bare irriterende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...