Kjapp Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hei! Jeg er en jente på 29 som sliter med hvordan magen min ser ut etter 3 graviditeter/fødsler på under 4 år. Jeg la på meg nesten 30 kg under hver graviditet, som jeg har kvittet meg med igjen etter hver gang. Føler jeg har gått på konstant slankekur de siste årene (mellom graviditetene). Jeg er nesten i mål med vekten etter siste fødsel for 2 1/2 år siden. Jeg har flere venner/bekjente som har gjennomført mageplastikk pga overføldig hud, de har søkt gjennom sine leger og kun betalt en egenandel. Jeg har lyst til å gjøre det samme, jeg opplever magen min som veldig stygg, det plager meg veldig og jeg tør overhodet ikke vise meg offentlig med bar mage. Mitt problem er imidlertid den at jeg ikke tør ta dette opp med min fastlege, jeg synes det er ekstremt flaut og er redd for at han ikke skal ta meg på alvor eller at han skal bagatellisere saken. Hva gjør jeg? Hvilke muligheter har jeg, hovrdan skal jeg gå fram? Har ikke råd til å koste en operasjon fra egen lomme. (Er aleneforsørger) ...Se der ja, fikk ikke med meg det med betalingen for spørsmål, har ikke engang 190,- så da er jeg jo like langt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217401-mageplastikk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
trillingmamma Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hei! Synes du allikevel bør oppsøke fastlegen din jeg da - er sikker på at fastlegen vil ta deg på alvor!Det er ganske forståelig, selv for en lege, at magen din er et problem for deg etter 3 graviditeter på 4 år! Fastlegen din henviser deg til vurdering hos en kirurg, - som igjen er den som bestemmer om "skrukkemagen" din kommer inn under reglene for at en bukplastikk skal dekkes av det offentlige. Jeg fikk dekket opr. etter å ha født trillinger - ikke det at jeg hadde så voldsomt overheng, men det var allikevel en pølse som hang der, og som hemmet meg mye! Både med tanke på klær og samliv.....Dersom du føler at magen din sliter på deg psykisk (noe den sikkert gjør) - så er det faktisk slik, at det er du som kjenner deg selv og din egen psyke - så du kan selvfølgelig påberope deg psykiske problemer som følge av magen din, og vil da få en opr dekket av det offentlige. Men, dette med at en skal ha så og så mange cm overheng, - ja, ikke vet jeg, men det ble ikke brukt noen linjal på meg iallefall! Så mann deg opp du, og bestill time hos fastlegen din ;-) Husk at det tar en stund fra du blir henvist til du får time til vurdering...........Lykke til ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217401-mageplastikk/#findComment-1605674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.