Gå til innhold

Smitte og kronisk hepatitt c smerter

Anbefalte innlegg

Jeg har en del ting jeg lurer på angående dette, fikk selv for 10 år siden diagnosen hep c. tok prøver i 3 år etterpå uten forhøyet leververdier og fikk beskjed om at dette ikke var blitt kronisk.Tok også leverprøver for 5 år siden pga jeg følte meg uvel, smerter i side, kvalme ol, men fikk beskjed at det ikke var hep c som var kommet tilbake og at leverprøvene var helt normalt og at det skyldtes reaksjon på hormonspiral.Nå den siste tiden har jeg igjend hatt smerter i høyre side, kvalme, vondt i hodet.Kan hepc komme tilbake igjend ELLER KAN MAN BLI SMITTET PÅ NYTT AV DETTE?Jeg har tidligere ikke trodd at man kunne bli smittet på nytt av dette og har brukt samme dusj på tur som en tidligere vennine med smitte har brukt.angående smitte lurer jeg også på hvor sjanse det er for å bli smittet av dette med bitt pga jeg er veldig urolig for dette pga samme vedkommende har vært på besøk hos meg med sitt barn og jeg ble fortalt at barnet var negativt og dette barnet har lekt med mitt.Og for ett år siden da de var rundt 2 år var det en del biting. det så ikke ut som om mitt barn kom igjennom, men det andre barnet har ved en anledning bitt hull i huden. I dag fikk jeg rede på at hun allikevel hadde testet positivt på hep c, men det var ikke blitt tatt dyrkningsprøve og dette skulle nå gjøres.For dette barnet har ikke vært helt i form den sistre tiden.Jeg er veldig redd for muligheten for smitte og bør jeg gå til lege for å skjekke ut i dette. Mitt barn virker veldig friskt men hadde rundt om den tid for ett år siden en del magetrøbbel, men det gikk også en del magevirus på den tiden, men han var dårligere enn mine andre barn.Jeg lurer også på hva slags plikt vedkommende egentlig har til å informere de rundt seg.Mitt barn hadde en tendens til å bite på det tidspunktet og jeg sa dette og spurte i fht smitte med tanke på at mor er kronisk bærer av hepc.Håper jeg kan få et svar for jeg er veldig engstlig for dette. Opplevde selv den gangen når jeg fikk beskjed at jeg var smittet (ble smittet av en tidligere partner)å bli behandlet som jeg var spedalsk og mindreverdig, så jeg er veldig redd for dette,hvor stor er sjansen for at barn får dette kronisk, barna har også badet sammen i plaskebasseng ved et par anledninger og dusjet i samme dusj på babysvømming.Hva slags behandlingsmuligheter finnes det for barn som får dette og vet du noe om prognosene for dette.Hilsen kvinne 30 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217407-smitte-og-kronisk-hepatitt-c-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...