Gå til innhold

"Kondom er ikke sikkert."

Anbefalte innlegg

Gjest lørenskog 17

Jeg ble sammen med en jente for to måneder siden. Ingen av oss hadde hatt sex før, så unnskyld hvis jeg stiller dumme spørsmål..

Vi har brukt kondom, for hun vil ikke bruke p-piller. Jeg synes ikke det er så gøy med kondom, men har jo ikke noe valg når hun ikke vil bruke p-piller.

Jeg søkte på kondom på doktoronline, og fant et innlegg hvor det sto at kondom ikke er sikkert. Hva betyr det? Jeg vet at det er det eneste som beskytter mot sykdommer, det er ikke det ejeg mener. Men jeg tror det handlet om graviditet. Er ikke kondom sikkert mot graviditet? På hvilke måter kan det være usikkert? Jeg vil at både jeg og henne skal være godt beskyttet mot både sykdommer og graviditet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217591-kondom-er-ikke-sikkert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Det finnes jo flere typer prevansjon enn kondom og p-piller.

Kanskje det kan være lurt å ta kontakt med en helsestasjon for ungdom sammen, og få litt informasjon om andre typer prevensjon.

Jeg tenker på p-plaster, Nuvaring osv.

En kondom er det eneste som beskytter mot kjønnsykdommer, og det er sikkert mot graviditet dersom den brukes riktig.

Kondomen må være på penis hele tiden som du er inni jenta. Du må ikke være inni henne litt først, fordi selv om du ikke kommer, så "lekker" det litt sæd i den væsken som kommer ut av penis når du er opphisset.

Og så må du holde igjen runt kondomen ved roten av penis når du trekker deg ut av jenta etter at du har kommet. Eller så kan du risikere at kondomen sklir av og blir liggende igjen inni henne. Og da kan sæd renne ut som igjen kan gjøre henne gravid.

og så må du bruke relativt nye kondomer. Kondomer som ligger ubrukt i en lommebok i flere år blir ødelagte, og har større sjanse for å sprekke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...