Gå til innhold

følte at hjertet stoppet

Anbefalte innlegg

Gjest pittelitt redd....

Jeg er nå 24 år, har en datter på 5 år og en sønn på 4 mnd. Livet mitt er helt topp. For tre år siden var det derimot stikk motsatt og forfedelig vanskelig.

Men det er ikke det som er problemet nå. Jeg hadde en forferdelig ekkel følelse her om dagen. Stullet og stelte som vanlig med barna og huset, uten noe stress. Plutselig kjenntes det ut som at hjertet stoppet. Det prikket i hele kroppen, og så svartnet det et øyeblikk. Men jeg var ikke borte. Jeg klarte akkurat å sette meg på gulvet og fikk pusten igjen. Det varte ikke lenge, men akkurat lenge nok til at jeg tenkte at nå skulle jeg dø. Hjertet slo ikke ekkurat da, det er jeg nesten sikker på. Hva var det?? Er det normalt å føle slik av og til, er det stress, eller bør jeg gå til legen??

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217605-f%C3%B8lte-at-hjertet-stoppet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri dumt å oppsøke legen....

Et hjertesjekk er nok ikke dumt.

Hadde selv sterke smerter i brystet og var på akutten, men det viste seg og være noen musker som gjorde ap med meg...

Har det fortsatt til tider men da er det fysoterapaut som løsner på brystkassa litt... :)

Så det må ikke være noe alvorlig i det hele tatt...

Gjest blomsterløk

Det er ganske vanlig å ha 'feilslag'. Fikk iallefall jeg beskjed om av en spesialist.

Og da kan du føle at hjertet hopper over et slag. Iallefall har jeg følt det slik.

Jeg var på utredning ang. hjertet, og fikk beskjed om at jeg hadde mange feilslag i løpet av et døgn. Gikk med EKG-måling i et døgn. Men det var normalt og ikke noe farlig. Og jeg har mange feilslag i løpet av et døgn. Det er ikke ofte jeg føler dette selv, men av og til kjennes det ut som om hjertet stopper, eller at det tar lang tid fra et slag til et annet. Eller nå etter undersøkelsen kjenner jeg det vel ikke, sikkert fordi jeg ikke går og kjenner etter lenger, fordi jeg vet det er normalt og ikke farlig.

Kan jo så klart ikke si at det er det du har, men det kan jo være det.

Men jeg ville nok ha oppsøkt legen, slik at jeg fikk bekreftet at alt var som det skulle. Så slipper du å bekymre deg.

Gjest pittelitt redd....

Aldri dumt å oppsøke legen....

Et hjertesjekk er nok ikke dumt.

Hadde selv sterke smerter i brystet og var på akutten, men det viste seg og være noen musker som gjorde ap med meg...

Har det fortsatt til tider men da er det fysoterapaut som løsner på brystkassa litt... :)

Så det må ikke være noe alvorlig i det hele tatt...

takk for svar:)

har før følt dette med at hjertet tar en pause, men aldri slik som dette. Det var vondt og rett og slett ubehagelig.

Skal oppsøke lege. Tør ikke ta sjangsen på et illebefinnende alene med to små barn når min mann er på jobb...

Gjest en_til_ hjertestopp

takk for svar:)

har før følt dette med at hjertet tar en pause, men aldri slik som dette. Det var vondt og rett og slett ubehagelig.

Skal oppsøke lege. Tør ikke ta sjangsen på et illebefinnende alene med to små barn når min mann er på jobb...

Hei

Jeg har opplevd akkuratt det samme som du bekriver.

Jeg har hatt rytmeforstyrrelser i hjertet i mange år. Det har hoppet over både ett og to slag, og romlet i vei i sin egen takt....

Når det er sagt, opplevde jeg en episode som ikke ligner noe av det jeg før har opplevd. Jeg kjørte bil, plutselig og helt uten forvarsel var det som om hjertet stoppet..... Jeg ble ikke først veldig redd, dette hadde jeg jo opplevd før. Jeg ventet på at det skulle hoppe til og starte igjen. Det skjedde ikke... Det begynte å prikke i armer og bein, så ville jeg besvime... Fikk voldsom angst og begynte å skrike høyt inne bilen. Kjørte nesten av veien... Trodde virkelig at nå var det over... Så ble alt svart et lite øyeblikk.... kom til meg selv igjen, fremdeles med bilen på veien, kjente da at hjertet slo fort, men svakt...

Det var en helt forferdelig opplevelse.

Gikk til lege, men det kom ikke noe ut av det.... Men denne episoden forfølger meg ennå det er snart et år siden.. Håper jeg aldri opplever det samme en gang til

Gjest pittelitt redd....

Hei

Jeg har opplevd akkuratt det samme som du bekriver.

Jeg har hatt rytmeforstyrrelser i hjertet i mange år. Det har hoppet over både ett og to slag, og romlet i vei i sin egen takt....

Når det er sagt, opplevde jeg en episode som ikke ligner noe av det jeg før har opplevd. Jeg kjørte bil, plutselig og helt uten forvarsel var det som om hjertet stoppet..... Jeg ble ikke først veldig redd, dette hadde jeg jo opplevd før. Jeg ventet på at det skulle hoppe til og starte igjen. Det skjedde ikke... Det begynte å prikke i armer og bein, så ville jeg besvime... Fikk voldsom angst og begynte å skrike høyt inne bilen. Kjørte nesten av veien... Trodde virkelig at nå var det over... Så ble alt svart et lite øyeblikk.... kom til meg selv igjen, fremdeles med bilen på veien, kjente da at hjertet slo fort, men svakt...

Det var en helt forferdelig opplevelse.

Gikk til lege, men det kom ikke noe ut av det.... Men denne episoden forfølger meg ennå det er snart et år siden.. Håper jeg aldri opplever det samme en gang til

Der beskrev du det akkurat slik jeg hadde det. Hjertet dunket veldig fort etter at det startet igjen. Er kanskje ingen vits i å sjekke det, men for roen sin skyld så tror jeg kanskje det....

• 1 måned senere...

Annonse

akalem_1074

Der beskrev du det akkurat slik jeg hadde det. Hjertet dunket veldig fort etter at det startet igjen. Er kanskje ingen vits i å sjekke det, men for roen sin skyld så tror jeg kanskje det....

Høres ut som et panikkanfall, som i seg selv ikke er helt uvanlig.

Les mer feks her:

http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode_rad/luftveier/article54532-17168.html

Blir det et hyppig problem eller går ut over livskvaliteten er det hjelp å få. Mange opplever det dog kun en sjelden gang.

.

akalem_1074

Høres ut som et panikkanfall, som i seg selv ikke er helt uvanlig.

Les mer feks her:

http://www.legevakten.oslo.kommune.no/gode_rad/luftveier/article54532-17168.html

Blir det et hyppig problem eller går ut over livskvaliteten er det hjelp å få. Mange opplever det dog kun en sjelden gang.

.

Her er forresten en fin link til

http://www.helsenytt.no/artikler/panikklidelse.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...