Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har sterk svie i forhuden\tuppen spesielt etter at jeg har urinert. I tilleg har jeg 2 små sår (tror ikke smerten kommer derfra). Kan dette være klamydia? Er på en standby båt og skal ikke i land i nærmeste fremtid. vi har en del medisiner ombord (utvidet skipsmedisin for standby båter) , men jeg tror ikke vi har den vanlige tabletten som du får mot klamydia. Er det eventuelt noe annen antibiotika som jeg kan ta? Eventuelt hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217681-klamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg tviler på om det er Clamydia du har. I alle fall den beskrivelsen du gir er ikke typisk for Chlamydia. Jeg ville mer tro på en urinveisinfeksjon med andre bakterier. Det kan være riktig, som du antyder at de små sår har ikke noe med svien å gjøre. Tetracykliner er en grei behandling for Chlamydia og vil være effektiv mot de fleste urionveisinfeksjoner også. Chlamydia behandles oftest med makrolid-antibiotika, som erythromycin eller azitromycin (Azitromax). Alt dette er bare en slags kvalifisert gjetning, jeg kan ikke stille noe sikker diagnose bare på grunnlag av beskrivelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217681-klamydia/#findComment-1607917
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...