Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har utslett på armer, bryst, mage og rygg også i ansiktet noen ganger under øyenbryn og på halsen. Det ser ut som små prikker som ofte er hvite i midten. Rundt er det rødflammet. Prikkene væsker når jeg klør på dem og hovner opp. Det er en intens kløe som er umulig å la være å klø på. Jeg ender opp med små sår der utslettet er. det er værst på brystet,armene og øverst på ryggen. det er ikke så ille om natten men så fort jeg står opp begynner det å klø. det blir ekstra ille når jeg dusjer. det ikke like intenst hver dag men det kommer nye prikker hver eneste dag. noen ganger føles det som om det er noe som kryper på huden min før det bryter skikkelig ut. jeg har vært hos lege og fått kortisontabletter. han trodde det kunne være svetteutslett. det hjalp ikke. utslettet fortsetter å bryte ut. det kan være like ille på kalde dager. Jeg er for tiden i australia og studerer men vet ikke om det kan ha noe med klimaet å gjøre fordi jeg også hadde problemet før jeg reiste hit. Var hos en hudlege i norge før jeg dro. Fikk fungoraltabletter. Har gått en kur på det er nede også men uten resultat. Det ser ikke ut til det har tenkt til å bedre seg heller. det blir bare værre. En annen lege her nede trodde det kunne være bakterielt. Gikk på antibiotika uten resultat. Kan det være allergi av noen sort? Kan dere gi meg noen råd for hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dette???

På forhånd tusen takk for svar.

ment.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21773-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

ment.

Dette var ikke lett. Dr. Halvorsen og jeg har diskutert dette og heller vel mest til å tro at det må være en soppinfisert hud du har. Men det er klart at en hudlege bør se dette, evt. ta prøver og evt. igangsette behandling.

Vær forsiktig med for mye dusj/bad og spesielt med såpe.

Desinfiserende bad med f. eks. Kalium Permanganat kan være en ide å prøve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21773-utslett/#findComment-93805
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...