Gjest Glad i bilen min Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Nå er det et drøyt døgn siden jeg fjernet mandlene min. Jeg er nå 23 år gammel, og både leste og hørte i forkant at det ville bli en lite hyggelig opplevelse. Tull! Etter narkosen våkner du ganske desorientert og med litt blod i munnen som du bør harke opp og spytte ut, men det er ikke mer blod enn at du like godt kunne fått deg en på tygga. Det er slettes ikke ubehagelig! Ja, du blir kanskje litt kvalm rett etter at du våkner av narkosen, men prøv å ligg rett ut og slapp av så merker du det mindre (eller ingenting, som i mitt tilfelle). Narkosen og de muskelavslappende midlene du har fått gjør at du er ganske "relaxed" og likegyldig. Når du merker at du spytter mindre blod, be om å få isbiter å suge på. De vil nesten stoppe blødningen helt. Kom i gang med å drikke isvann og suge på isbiter så snart du er tilbake på sengeposten. Ofte får man utskrevet Voltaren som smertestillende tabletter. Veldig mange blir kvalme og dårlige av disse tablettene. Isåfall, prøv å hold deg til paralgin forte eller paralgin major. Om du synes de er vonde å svelge, så får du dem som stikkpiller også (de er veldig effektive). Paralgin forte har en god effekt, iallfall på meg. Håper dette innlegget vil fungere oppmuntrende og beroligende på de som i fremtiden skal fjerne mandlene sine og gruer seg til inngrepet. Ta mitt ord på det, det går helt fint! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217740-fjerne-mandler-ikke-v%C3%A6r-redd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.