Gå til innhold

Smerter etter operasjon.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 22 som bare for et par dager siden har fått fjernet galleblæren ved "kikkhullskirurgi" etter påvist gallestein/gallebetennelse. Men nå sliter jeg med å få sove - det vil si, jeg får ikke lagt meg ned eller på noe vis satt meg ned i noen halvveis avslappende stilling uten at det gjør uutholdelig vondt, både over stedet der galleblæren en gang var samt på forsiden av skuldrene - INNI skuldrene, vel å merke. Det er såpass smertefullt at jeg begynner å skjelve etter å ha forsøkt.

Jeg har på egen hånd lest litt om inngrepet i etterkant, og ser at de faktisk blåser inn luft for å se organene tydelig når de skal operere ut galleblæren, og at noe av denne luften kan forbli inne i kroppen etter endt operasjon. Ut ifra smertenes art, så regner jeg med det er trykket fra luften jeg kjenner inne i kroppen. Nå lurer jeg på hvor lenge jeg kan regne med å gå med disse smertene? Jeg får virkelig ikke lagt meg ned i noen som helst hvilestilling. Jeg dro hjem fra sykehuset allerede dagen etter inngrepet, noe jeg forstår er vanlig praksis, og jeg kunne visst ta Paracet eller Pinex hbis jeg hadde smerter - noe som ikke hjelper, dessverre. Må jeg da bare belage meg på våkenetter framover, eller finnes det noe jeg kan gjøre? Jeg regner jo med kroppen gjerne skulle hatt litt hvile etter en operasjon, selv om inngrepet var mindre enn en åpen operasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217795-smerter-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig med disse smertene oppi skulderen etter lapraskopioperasjon som du har utført, også vanlig med en generell sårhet i hele mageregionen.

Det vil nok ha gått over innen en uke.

Hvis ikke 1 gram paracet x 4 om dagen tar smertene dine, kan du ta 200 mg Ibux x 3-4 i tillegg.

Hjelper ikke det heller, må du kanskje ringe til sykehuset og be legen som skrev deg ut gi deg en resept på paralgin forte 10 stk eller noe.

Hold ut:-) Og god bedring. Regner med du er sykmeldt ei ukes tid så du får kommet deg?

*s*

Det er helt vanlig med disse smertene oppi skulderen etter lapraskopioperasjon som du har utført, også vanlig med en generell sårhet i hele mageregionen.

Det vil nok ha gått over innen en uke.

Hvis ikke 1 gram paracet x 4 om dagen tar smertene dine, kan du ta 200 mg Ibux x 3-4 i tillegg.

Hjelper ikke det heller, må du kanskje ringe til sykehuset og be legen som skrev deg ut gi deg en resept på paralgin forte 10 stk eller noe.

Hold ut:-) Og god bedring. Regner med du er sykmeldt ei ukes tid så du får kommet deg?

*s*

Oi, det var raskt svar!

Joda, har sykemelding i hele 14 dager, så det skal nok gå bra.

Ibux er jeg litt skeptisk til, da legen min har sagt jeg bør holde meg til Paracet - fordi den er visst mildere mot magen?

Men jeg tror jeg følger rådet ditt og tar i alle fall kontakt med sykehuset igjen i morgen for å høre etter om noe sterkere smertestillende.

Hjertelig takk for svar! :)

Oi, det var raskt svar!

Joda, har sykemelding i hele 14 dager, så det skal nok gå bra.

Ibux er jeg litt skeptisk til, da legen min har sagt jeg bør holde meg til Paracet - fordi den er visst mildere mot magen?

Men jeg tror jeg følger rådet ditt og tar i alle fall kontakt med sykehuset igjen i morgen for å høre etter om noe sterkere smertestillende.

Hjertelig takk for svar! :)

Bare hyggelig:-)

Hvis du har har hatt magesår eller har litt "sur" mage er det helt riktig å holde seg unna ibux, men for en normal frisk mage/tarm skal det ikke være noe problem over en så kort periode. Ibux og paracet sammen virker godt.

Ring sykehuslegen i morgen du, så ordner de sikkert en liten dose med ett eller annet til deg.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...