Gå til innhold

Kan en sende hilsen og blomst hjem til noen som har mistet sin datter?

Anbefalte innlegg

Gjest Så leit så leit
Skrevet

Noen tidligere naboer som vi kjenner har mistet datteren sin i en plutselig ulykke. Dette er en fryktelig situasjon for foreldrene. Vi hadde tenkt å skrive en liten hilsen med blomst til for å si at vi tenker på dem i denne såre situasjonen. Hvordan bør vi gå frem uten at det blir feil?

Datteren er begravd. Kan det virke støtende på noen måter at vi sender blomster eller? Hva kan vi skrive i hilsningen?

Fortsetter under...

Gjest collett
Skrevet

Ikke vær så redd for å gjøre noe galt. Send en blomst og en hilsen. Det setter de sikkert pris på.

Skrevet

Det er vel et større problem at folk kvier seg for å ta kontakt, vil jeg tro.

Send en blomst du, og skriv på kortet som sant er, at dere tenker på dem.

Skrevet

Hvis begravelsen har vært, kan du jo se i annonsen om de har hatt noen ønsker ang. blomster/ikke blomster/gaver til et eller annet formål...

Det viktigste er vel at du tar kontakt? Og det tror jeg ikke du skal være redd for å gjøre. Alle jeg har hørt som uttaler seg om sånt, synes det verste er at folk ikke bryr seg.

Gjest Settlers
Skrevet

Ja, det synes jeg. Det som ofte skjer er at folk trekker seg unna fordi de ikke vet hva de skal si. Trenger ikke å si så mye. Bare vise at man er der og føler med dem.

Skrevet

Ikke vær så redd for å gjøre noe galt. Send en blomst og en hilsen. Det setter de sikkert pris på.

Send blomster, et kort, ta en telefon, bare vis at du bryr deg. Det er godt med all omtanke i en slik situasjon.

Annonse

Gjest nosigns
Skrevet

De fleste synes en slik oppmerksomhet gjør godt, tror jeg! Hva med å sende en vakker diktbok, feks relatert til sorg, med et kort med personlig hilsen inntil?

Angela1365380318
Skrevet

Alle vet at det er umulig å finne noe perfekt og helt riktig å si i slike situvasjoner, foreldrene har sikkert vært borti det selv før også, kjent noen som har mistet noen og ikke helt vet hva man skal si.

Man føler jo så veldig med de, men det finnes ikke ord for det. De fleste synest det er verre at folk unngår de en at de tar kontakt å sier noe som er litt klumsete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...