Gå til innhold

Sex virkelig nødvendig?

Anbefalte innlegg

Gjest anonyyyyym 27

Er sex virkelig et menneskelig behov? Jeg synest sex er ekkelt. Jeg har ingen partner og onanerer aldri. Er en voksen kvinne. Går til en psykolog som sier at det store målet med terapien må være at jeg ikke ser på sex og kropp som noe ekkelt.

Jeg funerer helt fint sosialt og i arbeid, og savner heller ikke noe sexliv. Forstår derfor ikke helt poenget med å absolutt ha et sexliv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218021-sex-virkelig-n%C3%B8dvendig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er vel kanskje aseksuell da, og det er jo helt greit. Var selv 25 før jeg møtte noen som jeg ville gjøre noe seksuelt med, og har fortsatt lite lyst til å gjøre noe med andre enn ham. Folk er forskjellige...

Psykologen din kan kanskje hjelpe deg til å bli mer komfortabel med egen kropp, for din egen del, dersom du føler at det er behov for det?

Gjest anonym for anledningen

Jeg skjønner ikke poenget med å få deg til å savne sex/ønske et sexliv dersom du ikke verken savner det eller har lyst til å utforske den siden av deg.

Men hvorfor går du til psykolog, da? Det er jo noe som ikke fungerer for deg, i alle fall.

Jeg har ikke noe stort sexbehov selv, har aldri hatt det, og både mannen min og jeg levde lenge (flere år) i sølibat før vi traff hverandre. Selv ikke i starten av forholdet "måtte" vi ha sex flerfoldige ganger i uken. Men ingen av oss synes kropp og sex er "ekkelt". Tenker at det ikke kan være greit å se sånn på seg selv (og andre). Det er vel viktigere å gjøre noe med enn selve sexbehovet, ville jeg tro.

Annonse

vel... denne vegen, da. jeg savner ikke orgasme, jeg tenker ikke på orgasme når vi har sex. jeg føler heller ikke behov for orgasme.

dette fordi jeg aldri har hatt det. jeg har ingen forhold til det, og jeg klarer ikke å forstå følelsen av å ha det heller. en vakker dag, får jeg kanskje en orgasme, og det snur liksom litt på flisa.

personlig mener jeg at jeg kan sammenligne min fraværende orgasme med din fraværende seksuallyst.

når du ikke har noen positive minner eller positive opplevelser knyttet til sex, er det jo veldig vanskelig å ha et positivt forhold til det. du har rett og slett ingen knagger å henge erfaringene på.

går man lenge nok uten å spise sjokolade, forsvinner etterhvert suget. når jeg førstan får smaken på sjokolade, må jeg ha det hver dag i opptil måneder før jeg klarer å slutte. for å få folk til å få lyst på mer sex, anbefales det av mange å onanere på egenhånd, slik at kroppen blir mer vant til det, og vil ha mer.

det er nok et vanskelig tema. jeg var ikke interessert i sex overhodet før jeg møtte min kjæreste.

etterhvert som vi hadde rotet sammen noen kvelder, begynte jeg å kjenne et merkelig drag mot ham. akkurat som om jeg ikke kom nær ham nok. akkurat som om jeg måtte kle ham på meg for å få ham nær nok...

kombinasjnen med å være forelsket og å vite at partner er forelsket i deg, kan jo etterhvert snu på di flis?

Gjest sunnhordland

vel... denne vegen, da. jeg savner ikke orgasme, jeg tenker ikke på orgasme når vi har sex. jeg føler heller ikke behov for orgasme.

dette fordi jeg aldri har hatt det. jeg har ingen forhold til det, og jeg klarer ikke å forstå følelsen av å ha det heller. en vakker dag, får jeg kanskje en orgasme, og det snur liksom litt på flisa.

personlig mener jeg at jeg kan sammenligne min fraværende orgasme med din fraværende seksuallyst.

når du ikke har noen positive minner eller positive opplevelser knyttet til sex, er det jo veldig vanskelig å ha et positivt forhold til det. du har rett og slett ingen knagger å henge erfaringene på.

går man lenge nok uten å spise sjokolade, forsvinner etterhvert suget. når jeg førstan får smaken på sjokolade, må jeg ha det hver dag i opptil måneder før jeg klarer å slutte. for å få folk til å få lyst på mer sex, anbefales det av mange å onanere på egenhånd, slik at kroppen blir mer vant til det, og vil ha mer.

det er nok et vanskelig tema. jeg var ikke interessert i sex overhodet før jeg møtte min kjæreste.

etterhvert som vi hadde rotet sammen noen kvelder, begynte jeg å kjenne et merkelig drag mot ham. akkurat som om jeg ikke kom nær ham nok. akkurat som om jeg måtte kle ham på meg for å få ham nær nok...

kombinasjnen med å være forelsket og å vite at partner er forelsket i deg, kan jo etterhvert snu på di flis?

Er du bare 20 år? Høres ut som om du har erfaring fra forskjellig???

Jeg har ikke noe med det, men slik du skriver, ser det litt underlig ut at du er velfungerende på alle måter bortsett fra når det gjelder sex (som du altså ikke ønsker å ha noen befatning med) - og så går du til psykolog for å snakke om sex? Hva om du rett og slett dropper psykologen?

Hvis du ikke savner det, hvorfor skulle du da på død og liv måtte ha det?

Synes psykologen har et helt feil mål i tankene. Vi er alle forskjellige.

"Synes psykologen har et helt feil mål i tankene."

Hvis hun ser på kropp som noe ekkelt, så synes jeg ikke det er noe feil ved målet om å endre på det. Det er ganske unaturlig, og har ihvertfall ikke en eneste positiv bivirkning.

"............................................."

"Er sex virkelig et menneskelig behov? Jeg synest sex er ekkelt. Jeg har ingen partner og onanerer aldri. Er en voksen kvinne. Går til en psykolog som sier at det store målet med terapien må være at jeg ikke ser på sex og kropp som noe ekkelt."

-Da synes jeg ikke det er galt å gå til psykolog. Du synes kropp og sex er ekkelt. Du savner det ikke og ser ikke nødvendigheten i å rydde opp i det nå.

Ikke nå nei, men hvis psykologhen klarer å få det til å forholde deg til kropp og sex på en bedre vis så vil dine muligheter for å håndtere en fremtidig partner og et fremtidig forhold på et helt anne måte enn nå.

Dine tanker om kropp og sex gjør nok også at du ubeviss holder deg borte fra det annet kjønn?

Det er ikke en god følelse å være glad i en partner og å ikke klare å håndtere sin egen kropp eller sexen som er det nærmeste en kan komme sin partner, som er kjempestort følelsesmessig når man elsker et annet menneske og det mennesket elsker en selv.

"Jeg funerer helt fint sosialt og i arbeid, og savner heller ikke noe sexliv. Forstår derfor ikke helt poenget med å absolutt ha et sexliv."

-Nei, hadde du ikke sagt "ekkel kropp og ekkel sex" så hadde jeg vært enig med deg. Man bør helt enkelt ikke ha partner eller sex til enhver tid.

Men en slik holdning kan meget klart gjøre at mange muligheter for kjærlighet og nærhet går tapt i livet så da er det vel bedre å sette spørsmål ved om det er noe en gjerne unngår for all tid?

-Lykke til uansett.

Annonse

"Synes psykologen har et helt feil mål i tankene."

Hvis hun ser på kropp som noe ekkelt, så synes jeg ikke det er noe feil ved målet om å endre på det. Det er ganske unaturlig, og har ihvertfall ikke en eneste positiv bivirkning.

"............................................."

Men hvis det ikke plager henne? Why fix it if it ain't broken???

Gjest Heiniken

Ingen som har sagt at du på død og liv burde/må ha et sexliv?? Det er hva man velger selv som er viktig. Men samtidig kan man ikke forvente at en evt mann du liker skal leve med deg og bli sur hvis han vil ha sex.. Det er vel evt kanksje "bi virkningen"

Men synes ikke du skal bry deg om hva andre sier og gjøre som du vil. Synes det er leit at du ser på menneske kroppen som noe ekkelt, og fint hvis du snur det synet. Men ingen skal tvinge sex på et annet menneske..

Men hvis det ikke plager henne? Why fix it if it ain't broken???

Det er én ting å ikke ville ha sex. Men å ha et dårlig forhold til kropp er noe som sannsynligvis kommer til å plage henne på et eller annet plan i løpet av livet. Derfor.

"..............................................."

Vi i begynnelsen av 20åra kan da ha litt erfaring vi også:) trenger ikke være mer enn at de man har vært nær har vært ganske forskjellige typer, og VIPS har mann litt kunnskaper vettu:p

litt mer enn ingenting, ja. men heldigvis er jeg i begynnelsen av livet og har mye å lære! :)

Det er én ting å ikke ville ha sex. Men å ha et dårlig forhold til kropp er noe som sannsynligvis kommer til å plage henne på et eller annet plan i løpet av livet. Derfor.

"..............................................."

Joda, jeg skal gi deg det.

Nei, man må ikke absolutt ha et sex-liv, det er vel ingen som tvinger deg til det. Det er sikkert greit å leve et liv uten sex hvis man ikke vet hva man går glipp av. Som kvinnen20 sier så savner man ikke noe man knapt vet hva er eller noe man aldri har hatt glede av.

Hvis du har tenkt å leve alene resten av livet, eller med en partner som er uinteressert i sex går det sikkert greit. Men i et forhold vil nok sex sannsynligvis være viktig for den andre parten, så hvis du ønsker å innlede et kjærlighetsforhold en gang, er det nok greit å kvitte seg med tankene om at kropp og sex er ekkelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...