Gå til innhold

Sex virkelig nødvendig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest anonyyyyym 27

Jeg skjønner ikke poenget med å få deg til å savne sex/ønske et sexliv dersom du ikke verken savner det eller har lyst til å utforske den siden av deg.

Men hvorfor går du til psykolog, da? Det er jo noe som ikke fungerer for deg, i alle fall.

Jeg har ikke noe stort sexbehov selv, har aldri hatt det, og både mannen min og jeg levde lenge (flere år) i sølibat før vi traff hverandre. Selv ikke i starten av forholdet "måtte" vi ha sex flerfoldige ganger i uken. Men ingen av oss synes kropp og sex er "ekkelt". Tenker at det ikke kan være greit å se sånn på seg selv (og andre). Det er vel viktigere å gjøre noe med enn selve sexbehovet, ville jeg tro.

Takk for mange interessante svar. Jeg sa ikke i inlegget mitt at jeg ble utsatt for overgrep i barndommen og at det sikkert er derfor psykologen har satt fokus på at jeg skal få et normalt forhold til seksualitet og kropp.

Men det var ikke derfor jeg egentlig begynte med psykolog. Jeg føler at jeg har lagt overgrepene bak meg for lenge siden, og slått meg til ro med en ungkarskvinne liv uten sex. Jeg savner ikke sex og vil heller ikke snakke om det. Men det vil psykologen og jeg føler terapien begynner å bli ganske beklemt.

Ikke sikkert du har så stort sexbehov da, men det er jo synd at du ser på det som noe ekkelt.

Jeg er en voksen kvinne jeg også og for meg er sex en nødvendighet. Helst sammen med en mann (kjæresten min), men også onani om han er lenge borte.

Seksualdrift sees vel på som et relativt grunnleggende behov hos oss mennesker. Hadde vi ikke hatt det, hadde vi jo tømt verden relativt raskt. Men kan du leve med å ikke ha sex må jo det være greit, andre kan jo ta seg av produksjonen. Når du nevner at terapien skal gjøre at du ikke synes kropp er ekkelt blir jeg litt i tvil. Da aner jeg at du synes nærhet er guffent, og at kroppskontakt ikke er en del av ditt liv. Dette er et aspekt jeg synes er mer å bekymre seg for... Vi vet jo at babyer ikke overlever uten kroppskontakt, og det er en del av det å være nær psykisk noen. Ergo lurer jeg på om du ikke har noen som du virkelig er nær og som du kan på en avslappet måte få kjærlighet og omsorg av.

skorpionfisken

Sex er ikke nødvendig, i den forstand at du blir syk av å ikke ha det. Er du singel så er det ikke noen grunn til å ha sex fordi andre sier det er nødvendig.

Sex er nødvendig hvis du vil ha en partner, fordi det nå er sånn at de fleste synes sex er godt og viktig for et parfohold.

Tror du skal lete lenge etter en kjæreste som tenker likt som deg her, og som er fornøyd med suss og leiing i handa.

Men finner du en sånn partner så er det klart at dere kan leve lykkelig uten sex.

Annonse

Takk for mange interessante svar. Jeg sa ikke i inlegget mitt at jeg ble utsatt for overgrep i barndommen og at det sikkert er derfor psykologen har satt fokus på at jeg skal få et normalt forhold til seksualitet og kropp.

Men det var ikke derfor jeg egentlig begynte med psykolog. Jeg føler at jeg har lagt overgrepene bak meg for lenge siden, og slått meg til ro med en ungkarskvinne liv uten sex. Jeg savner ikke sex og vil heller ikke snakke om det. Men det vil psykologen og jeg føler terapien begynner å bli ganske beklemt.

Da synes jeg du skal ta opp akkurat det med psykologen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...