Gå til innhold

Apocillinallergi

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg fått allergi for andre gang, skjønte ikke hva det kom av første gang, og er så dårlig, begynte som litt utslett på tirsdag, endte opp på legevakten onsdag og torsdag, i dag er det lørdag, og jeg er like dårlig, fikk sprøyte på onsdag, og går i tilegg på prednisolon 20mg, aeribus allergimedisin.Er helt utkjørt, opphovnet over hele kroppen, det er som å ha 2.grads forbrenning, og tusen myggstikk på en gang, og det ser ut som at jeg har ringorm over alt, hva skal jeg gjøre? Orker ikke spise noe heller, så sjuk som dette har jeg aldri vært, denne medisinen burde jo ikke vært tillatt solgt. Har du noe tidsperspektiv på når jeg kan forvente en bedring, tok siste A. pille på mandag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218093-apocillinallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi

Kjære deg

Hvis plagene dine skyldes Apocillin så har du en alvorlig Penicillinallergi og må ikke ta Penicilliner i noen form. Hvis du ikke er bra enda må du ta kontakt med legen din påny for den reaksjonen du har er svært alvorlig. Jeg går ut fra at du har fått et skjema for hvordan du skal bruke Prednisolon og når du skal trappe ned, men hvis du ikke er blitt bra må kanskje et slikt skjema revurderes.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218093-apocillinallergi/#findComment-1614872
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...