Gå til innhold

Hodepine...

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har, siden ungdomsskolealder, vært plaget med sterkdaglig hodepine. Det er ca åtte år siden det startet, og siden det har jeg mer eller midre hatt hodepine daglig. Jeg har vært hos legen med det, flere ganger, men de har aldri funnet noe. Jeg har tatt synstest og forsøkt fysioterapi, men ikke noe har hjulpet. Jeg kan ha opphold, hvor jeg ikke merker noe, på en liten uke eller noe, men det er ikke så ofte. Jeg har vanskelig for å lokalisere hvor hodepinen hovedsakelig ligger, den er som en pulserende smerte både foran og bak i hoderegion. Den kan være veldig sterk og til tider har jeg store problemer med å gjøre dagligdagse ting. Jeg sliter f.eks. med å holde ut på jobb, og når jeg kommer hjem er det bare å drømme om at jeg orker noe annet enn å holde sengen en sånn dag.. Andre dager kan paracet ta knekken på hodepinen for en stund, og slik kommer jeg meg gjennom dagene. Hodepinen oppstår veldig plutselig, som et lyn-nedslag, og jeg har også merket meg at veldig ofte kan jeg få forbigående eller vedvarende lyn-nedslag av smerter ved lett fysisk aktivitet som f.eks. å gå i trapper. Jeg er ikke overvektig, og det er ikke noe som tilsier at jeg skulle slite med slik aktivitet.

Ellers kan jeg slite med å bøye meg fremover ol. når jeg har denne hodepinen.

Jeg har ellers hatt relativt mye plager når det gjelder helse, har slitt mye med halsproblemer, og har ellers mye slim i nese/hals/luftveier. Kan dette ha noen sammenheng?

Jeg føler nå at ikke legen tar meg alvorlig, siden det ikke er funnet noe tidligere, og jeg ikke har typiske tegn på migrene. Men nå kjenner jeg meg så oppgitt og er rett og slett så drittlei av at hodepinen er en faktor som har såpass stor innvirkning på hverdagen min som det den har.

Håper på noe tips om hva det kan komme av, så kan jeg evt. vise til dette hos min lege.

Mvh meg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218124-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

med såpass langvarige og store plager synes jeg det bør taes et MR-bilde av hodet, kanskje også angiografi for å se etter unormale blodkar i hjernen. kanskje bør du også henvises til en nevrolog.Kronisk bhulebetennelse må også utelukkes; dette kan også sees på bildene. Kanskje har du det vi kaller paracet-hodepine? Jevnlig bruk av Paracet kan gi sterk hodepine idet medisinen blir borte fra blodet. Noe liknende kan man se hos de som drikker mye kaffe. Snakk med legen din om dette; du kan få hjelp med å finne annen behandling, en periode mens Paracet trappes ned. Be om å få fylle ut en hodepine-dagbok, der anfallene registreres. Dette bør gjøres FØR du eventuelt henvises til nevrolog; det er god hjelp for dem å se en slik dagbok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218124-hodepine/#findComment-1615572
Del på andre sider

Dette må du utrede videre. Har du vært hos nevrolog? Hvis ikke bør du henvises dit så fort som mulig. Skriv hodepinedagbok i fra i dag.Det tar ca tre måneder eller mer, så du har tid til å skrive en stund. Noter også hva slags medisiner du tar, og hvor ofte.

Bruker du mye medisiner, kan det være verd et forsøk å gå uten en stund. Åtte uker eller mer.

Det virker som du har noen symtomer på migrene. Det med "lynnedslag", synsforstyrrelser med mer er typisk for migrene. Har du prøvd ut ulike migrene medisiner?

Fysioterapi er ikke alltid det riktige for hodepinepasienter. Har du forsøkt Psykomotorisk behandling? Dette har hatt bra virkning på mange med hodepine.

Det er et hav av ting en kan prøve der ute. Bare spør. Jeg har selv gått med daglig hodepine i 11 år. Har forsøkt det meste.... desverre uten serlig hell, men vi er alle forskjellige, og jeg har ikke gitt opp håpet på å finne noe som nettopp kan hjelpe meg.

Håper du finner noe som kan hjelpe deg - snart

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218124-hodepine/#findComment-1615617
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...