Gjest håvis Skrevet 12. mars 2001 Del Skrevet 12. mars 2001 Hei. Jeg er en gutt på 27 som har nervøse problemer med pusten. Jeg føler jeg må kontrollere den "manuellt", noe som sliter veldig på. Nå er det slik at jeg fikk Oxis av min lege, som mente dette kunne hjelpe. Men det melder seg et nytt problem. Jeg har en ganske sterk helseangst, og frykter bivrikningen av denne medisinen så mye at jeg ikke tør bruke den. Jeg blir helt satt ut av å ese om "kramper i luftveier" etc. Hva kan skje om jeg prøver den? Tror du den vil funke på meg, og har du noe å si om sammenhengen mellom pust og angst? Er det vanlig å føle at man må fylle lungene maksimalt hvert andre minutt for liksom å få bekreftet at de fungerer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21814-oxis-og-bivirkninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 12. mars 2001 Del Skrevet 12. mars 2001 Pusten reagerer på stress, slik at om du er i en stresset situasjon vil du ha en annerledes pust enn om du var i en rolig situasjon. Oxis har ingen varige bivirkninger. Den vil muligens hjelpe deg med å avslappe dine luftveier sik at pustingen går lettere. En bivirkning er at noen merker at de blir skjelvende på hender en kort stund etter at de har tatt den, men dette går over, og dette er som sagt ingen varig bivirkning. Og slett ikke farlig. Det er ikke vanlig å føle at man må fylle lungene maksimalt hvert 2 minutt for å få bekreftet at de fungerer, pusten skal normalt gå helt av seg selv uten at du registrerer den. Men som sagt, er man en tid i en stresset situasjon med f eks mye arbeid etc, kan det gjøre seg de underligste utslag. Men ikke farlige, så vidt jeg kan skjønne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21814-oxis-og-bivirkninger/#findComment-93825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.