Gjest forvirret sjel Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 jeg har opplevd flere ganger at mennesker har krenket meg seksuelt, kommet med seksuelle tilnærminger, og tråkket over mine private grenser. Dette er noe jeg jobber med i terapien. Men kan jeg helt stole på intuisjonen lenger etter det jeg har opplevd? Plutselig kan jeg få en følelse av at andre går over streken. Jeg vet faktisk ikke om jeg kan stole på min egen intuisjon om at andre går over streken, eller om jeg føler det slik fordi det minner meg om ting jeg har opplevd? Kan jeg stole på meg selv? Eller må jeg ta i betraktning at de erfaringene jeg har hatt kan prege mine opplevelser av nåtiden ytterligere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218164-kan-man-stole-p%C3%A5-sin-egen-intuisjon-etter-%C3%A5-ha-blitt-seksuelt-krenket/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest i natten Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hei du. Jeg tror det er slik at når du har blitt utsatt for at noen har tråkket på grensene dine, så utvikler du jo andre grenser enn det som er "normalt".. Som utsatt for seksuelle overgrep har jeg jo helt andre grenser for hva jeg synes er ok, enn en som ikke har vært utsatt, men også sikkert enn en som har opplevd noe lignende. Dessuten har jeg opplevd at jeg tidligere i livet var totalt grenseløs, og at jeg nå etter noen år med terapi og mye bedre kontakt med meg selv, har litt andre grenser enn mange andre, men allikevel grenser.. Husk at du alltid kan stole på følelsene dine. Det kan være at grunnen til at man føler som man gjør er noe man kan jobbe med, som lav selvfølelse eller skam, men at følelsene dine er der og er ekte, er det ingen tvil om. Det er lov å ha sin egen grenser. Senest i går var jeg på en pub hvor de fleste drakk, bortsett fra meg som er gravid, og en fyr plutselig satte seg halveis ned på sete mitt for å slå av en prat med en på andre siden av bordet. Jeg kjente han ikke, men han var bekjent av de jeg var sammen med. Jeg synes det var litt ekkelt og tittet veldig på mannen min på andre siden av bordet. Jeg vil jo ikke virke rar eller snerpete, men til sluttet sa jeg at nå ville jeg ha tilbake sete mitt og han bare smilte og reiste seg med en gang. Pass på følelsene dine, du kan ikke føle feil.... Klem i natten..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218164-kan-man-stole-p%C3%A5-sin-egen-intuisjon-etter-%C3%A5-ha-blitt-seksuelt-krenket/#findComment-1613411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bry Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Det er ikke lett å stole på verken seg selv eller andre etter overgrep,noe blir ødlagt på en måte. For min del føles det ut som "noe" er ødlagt for alltid,og at jeg må lære meg å leve med det. Men det er sikkert lurt å stole på folk i utgangspunktet,det er nok ikke gøy å bli misstenkt heller. Men lett er det ikke... Dette var vel ikke noe til svar,men vet hvordan det er..=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218164-kan-man-stole-p%C3%A5-sin-egen-intuisjon-etter-%C3%A5-ha-blitt-seksuelt-krenket/#findComment-1613823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hei! Det spørs litt hvilken strek du mener.. For streker, eller egentlig grenser har med sitasjon, med kultur og person og gjøre. Og det viktigste er det siste. Om folk går over streken for hva som er allment akseptert i situasjonen i vår kultur er ikke alltid lett å vite. Men når noen trakker over dine grenser, har du rett til å si i fra! Og det bør alle respektere, ellers går de definitivt over streken! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218164-kan-man-stole-p%C3%A5-sin-egen-intuisjon-etter-%C3%A5-ha-blitt-seksuelt-krenket/#findComment-1614310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Dette er noe jeg også går å grubler på; om jeg kan stole på magefølelsen min. Forleden her en dag spurte lensmannen meg om jeg hadde kjæreste. Jeg svarte kjappt nei. SÅ kiket han ut i døra for å se om noen var i nærheten. "Så du bor helt alene du" sa han, og jeg bare nikket. Han sa også på en fleipete måte at han skulle besøke meg en dag. Jeg ble kjempemistenksom og lurte på hva han mente med dette spørsmålet, og om han var interessert i å få seg ei ung elskerinne på si. Men fornuftig min sier "Skjerp deg. Ikke vær så paranoid". Jeg tror nok en kan bli litt vel for mye på vakt når en har vært utsatt for overgrep. Jeg kjenner jeg får hjertebank visst psykologen min plutselig reiser seg i en time. Noe han av og til gjør for å sjekke når neste klient kommer.I begynnelsen ble jeg pissredd, og tenkte "Nå overfaller han meg", men jeg tror jeg begynner å stole mer på han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218164-kan-man-stole-p%C3%A5-sin-egen-intuisjon-etter-%C3%A5-ha-blitt-seksuelt-krenket/#findComment-1620754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.