Gå til innhold

langvarig syk

Anbefalte innlegg

Gjest sirius84

jeg er ei jente på 21 år som nå begynner å bli rimelig lei av å være syk..

begynte å arbeide i barnehage i august05. har vært forkjølet og sliten siden jeg begynte der. har nå hatt 3 bihulebetendelser, 2 bronkitt, og går stadig og har vont i bihulene og er forkjølet. går nå på antibiotiuka for andre gangen med bronkitt. blir liksom aldri helt frisk!

kjenner meg veldig sliten og kan vel si at jeg er ikke på topp når det gjelder humøret heller. føler meg trist og lei. dette tror jeg har noe med at jeg ikke blir frisk og går på "minus" hele tiden..

legen min skriver ut medisin og sier "jaja det er slik det er første året i barnehage".

det som jeg da lurer på er om ikke legen min burde snart henvise meg videre til spesialist eller ta noen prøver av immunforsvaret mitt eller noe slikt?

kan tilføye at jeg hadde kyssesyken sammen med noe som het adenovirus tror jeg, for 3 år siden. har lest at man kan ha dårlig immunforsvar et års tid etterpå..men som sagt så er jo dette nå 3 år siden.

håper på bra svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218286-langvarig-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

sannsynligvis er det "bare" det at du er mer utsatt for smitte nå enn du har vært på mange år. De fleste erfarer dette, og neste høst/vinter vil sannsynligvis bli mye bedre. Trolig har legen din allerede tatt prøver som viser at du har et normal immunforsvar. Det viktigste du kan gjøre nå er å hvile tilstrekkelig når du blir syk. Spise sunt. Ta gjerne ekstra tilskudd av anti-oksydanter; f.eks Avantgarden som fåes på helsekost. Vær nøye med håndvask, og kjøp en saltvann-nesespray som du bruker 3-4 ganger per dag. Høres ut som du kunne hatt nytte av en kortison-holdig nesespray ut vinteren; dette gjør at kanalene til bihulene holder seg åpne; hør med fastlegen din om dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218286-langvarig-syk/#findComment-1615599
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...