Gå til innhold

Stønad til barnetilsyn


MajaK

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en datter i 3.kl som har hel plass i SFO. Jeg er enslig forsørger og jobber i turnus. I fjor fikk jeg stønad til barnetilsyn. Da vedtaket gikk ut i aug.(-00) søkte jeg ikke på nytt, da en gjennomgang av økonomien min viste at jeg kom til å tjene over grunnbeløpet. Jeg jobbet veldig mye ekstravakter i fjor, bl.a grunnet ekstremt dårlig bemanning på arbeidsplassen. I fjor tjente jeg 365.000, i år kommer jeg ikke til å jobbe ekstravakter og vil da ha en inntekt på 265.000. Kan jeg søke om stønad til barnetilsyn nå ? (Evt. med tilbakevirkende kraft fra jan.-01)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Ja, og jeg synes du kan søke om etterbateling enda litt lengre tilbake. Grensen for stønad til barnetilsyn faller helt vekk er 8G, dvs kr 392 720 pr år (fra 1.5.00). Så vidt jeg kan se skulle du hatt rett til stønad til barnetilsyn også i fjor

(stønadsbeløpet halveres ved inntekt mellom 6G og 8G).

Dersom du har fått misvisende opplysninger fra trygdekontoret om inntektsgrense betyr det at du kan få etterbet.for lengre periode enn 3 mndr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...