Ulven55 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har de siste 3 årene hatt store pyskiske vansker, der jeg isolerer meg, spiser enten mye eller lite og har veldig lave tanker om meg selv og min fremtid. Har i denne perioden ofte revet, klødd og dratt hårstrå ut av hodebunnen, spessielt foran ved pannen og i nakken. Men istedet for å føle meg bra når jeg gjør dette, blir jeg enda mer depprimert i ettertid. Har alltid hatt tykt hår, men etter mye riving og sliting har håret foran noensteder blitt tynnere, og jeg bekymrer meg over å bli skallet. I snart 4 måneder har jeg holdt meg unna å skade håret og når jeg sjekket nylig har nytt hår begynt å vokse ut, men på andre steder har det fortsatt ikke skjedd noe. Jeg vet at det tar tid for håret å vokse ut igjen, men jeg er utålmodig og sjekker nesten hver dag om nye hårstrå har vokst ut. Vet ikke om mange som sliter med samme problem, har snakket med en lege som sa at dette var veldig sjeldent i norge. Ville vært glad for gode svar og noen tips om hva man kan gjøre og om håret vil vokse ut igjen, etter mye juling oppgjennom årene. Jeg er en veldig bekymret person, som for ofte bekymrer meg over ting som ikke er vits i å bekymre seg over. Dette er med på å sørge for at hverdagen min går rett vest. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218308-trikotillomani-trangen-til-%C3%A5-rive-ut-h%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kallirhoe Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hei, jeg er i noe av den samme situasjonen som deg og har hatt positiv erfaring med en veldig enkel løsning; ølgjær kosttilskudd. Det kan kjøpes på alle dagligvare butikker som piller eller pulver, sistnevnte blandes ut i melk eller juice. Dette kan du ta flere ganger om dagen, det er ikke noe mirakel kur og det tar fremdeles tid for håret og vokse ut, men min erfaring er at det går fortere. håper dette var til hjelp klemmer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218308-trikotillomani-trangen-til-%C3%A5-rive-ut-h%C3%A5r/#findComment-1680085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.