Gå til innhold

"åpen operasjon"


Gjest bea

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal inn på sykehuset neste uke for å fjerne en cyste (mulig endometriose). Fikk først beskjed om at det ble en laparoskopi. Så fikk jeg beskjed om at det blir en åpen operasjon. Hvorfor er det man velger dette i stedet for laparoskopi? Er det flere eller større risikoer ved å gjøre det slik? Tar det lang tid før ting er som normalt igjen? Som du sikkert skjønner er jeg litt usikker på hva som skal skje og hvordan det blir etterpå (med smertet og bevegelighet og sånt).

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan være at man ikke har en operatør som er rutinert nok. En åpen operasjon er mer sikker i de uøvede hender og den går fortere. Det kan være litt mer smerter og ofte gir man noe lengre sykmelding, man ligger også litt lengre på sykehuset. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...