Gå til innhold

Blomsterfluer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av slike små blomsterfluer, det er så mange av dem, og jeg dreper mange hver eneste dag!

Hvordan kan jeg bli kvitt dem?

De kom rett over jul, mest sannsynlig så var de på en plante jeg fikk ved juletider??

Noen råd til meg om hvordan bli kvitt dem?

Fortsetter under...

Skrevet

Ha en liten skvett salmiakk oppi vannet du vanner plantene med, det tar fullstendig knekken på dem.

Skrevet

Ja, jeg har kjøpt en spray fra Pelias, funker suverent. Varer i nesten 7 uker, og tar alt som heter fluer, insekter og edderkopper (!).

http://www.pelias.no/

Skrevet

Ha en liten skvett salmiakk oppi vannet du vanner plantene med, det tar fullstendig knekken på dem.

Det tar ikke knekken på plantene også da? Tror jammen jeg skal prøve det! Dør plantene så pytt pytt...

Skrevet

Det tar ikke knekken på plantene også da? Tror jammen jeg skal prøve det! Dør plantene så pytt pytt...

kaffegrut over jorda skal virke bra også ;)

Annonse

Skrevet

Sett fyrstikker (ubrente) med hodet opp i blomsterpotta. Virker merkelig nok.

Skrevet

kaffegrut over jorda skal virke bra også ;)

Mange gode råd her. Jeg ble fortalt at jeg måtte strø bittelitt chilipulver oppå jorda.Det virker også:)

Skrevet

Ta en liten skål, fyll den halvfull med lunkent vann fra springen og ha i en god dæsj med sunlight oppvaskmiddel. Sett den ved siden av den aktuelle planten og vent og se på at fluene stuper oppi! Helt sant!

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, jeg har kjøpt en spray fra Pelias, funker suverent. Varer i nesten 7 uker, og tar alt som heter fluer, insekter og edderkopper (!).

http://www.pelias.no/

Kan jeg spraye det på de j****** edderkoppene, og så dør de?

*smiler ondskapsfullt og gnir meg i hendene*

Jeg liker de ikke!! Ikke fluer heller for den skyld. Faktisk så liker jeg ikke insekter i det hele tatt!

Skrevet

Kan jeg spraye det på de j****** edderkoppene, og så dør de?

*smiler ondskapsfullt og gnir meg i hendene*

Jeg liker de ikke!! Ikke fluer heller for den skyld. Faktisk så liker jeg ikke insekter i det hele tatt!

Jepp!

Eller - du sprayer det rundt i huset, rundt vinduer, dører, langs gulvlister osv.

Etter at jeg gjorde det har jeg ikke sett en eneste edderkopp. Kjempeeffektivt!

Jeg liker heller ikke insekter. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...