Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mann i slutten av 40-årene som er ille plaget av sopp på penis og i endetarmen, gjenstridig sopp iflg. fastlegen. Blir rødt og hissig på penis, for tiden hovedsaklig rundt/underkant av penishodet - føles ubehagelig..I baken er det i tillegg kløe. Vært plaget over lang tid, men blir visst ikke kvitt denne plagen.

Har brukt canesten -litt virkning, men soppen kom tilbake. Har også prøvd kapsler med Diflucan, men heller ikke dette virket skikkelig. Fikk råd av legen på å bruke Daktacort og så Daktar, men soppen komer tilbake. Har nå brukt Daktacort jevnt i lengre tid, blir bra noen dager etter en tids påsmøring, deretter er det på igjen. Vet ikke hva jeg skal gjøre, er veldig plagsomt. Har hørt at yougurt kan virke, er det tilfelle? Hva vil du råde meg til å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218558-sopp-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Plagsom sopp

Sopp kan ofte komme av kosthold. Sukker er feks en ting som kan utløse det. Forsøk deg frem.

Jeg ville i tillegg høre med legen om et annet soppdrepende middel. Fikk et par tabelletter sist jeg hadde sopp, og det hjalp veldig. Det begynte på noe med F...

Lykke til...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218558-sopp-i-underlivet/#findComment-1617814
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det høres ikke helt enkelt ut det du beskriver. Har inntrykk av at du har brukt de fleste antisoppmidler som finnes i de norske apotek, tydeligvis uten at du kommer til mål. Detfinnes noen andre preparater også, men de inneholder mer eller mindre de samme aktive stoffer og det er kanskje ikke så sannsynlig at de virker noe bedre. Det kunne kanskje være aktuelt å sende en prøve til et mikrobiologisk laboratorium hvor de kan teste soppen for eventuell resistens mot antisoppmidler og komme med et forslag om alternativ medisin. Jeg har ikke så mye tro på yoghurt. Den er sikkert greit når det gjelder reetablering av en forstyrret balanse i tarmflora etter antibiotikabehandling, men som middel mot en hardnakket infeksjon tror jeg ikke det virker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218558-sopp-i-underlivet/#findComment-1618412
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...