Gå til innhold

bidrag


Gjest bekymret mamma

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret mamma

Jeg venter barn med min eks-samboer. Jeg er redd ham.

Han sier at han ikke er interessert i å betale fem øre i bidrag for barnet,- og må han det, så skal han gå rettens vei for å få den daglige omsorgen.

Kan vi to inngå en avtale der vi blir enige om at han slipper å betale bidrag?

Jeg er som sagt redd ham for den han er og det han er i stand til å gjøre. Han skal selvsagt ha vanlig samvær med barnet, men det at han vil kreve den daglige omsorgen kun for å slippe bidrag skremmer meg.

Jeg er snart halvgått, og fremdeles maser han om at jeg må søke abort....

Hilsen bekymret mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første: Han har ikke en sjanse i havet til å få omsorgen. Ikke til å få delt omsorg heller.

For det andre: Bidraget er barnets rett. Selv om dere idag skulle inngå en avtale der du gir avkall på bidrag, vil du derfor når som helst kunne gå fra den avtalen, og gå til bidragsfogden (=trygdekontoret) og be dem om å fastsette bidrag.

Prøv heller å være ærlig og tøff helt fra begynnelsen. Han har ingenting å fare med når det gjelder truslene han kommer med. Dokumenter så godt du kan alt han gjør, du blir nødt til å si ifra til ham før eller senere uansett, gjør det like gjerne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

For det første: Han har ikke en sjanse i havet til å få omsorgen. Ikke til å få delt omsorg heller.

For det andre: Bidraget er barnets rett. Selv om dere idag skulle inngå en avtale der du gir avkall på bidrag, vil du derfor når som helst kunne gå fra den avtalen, og gå til bidragsfogden (=trygdekontoret) og be dem om å fastsette bidrag.

Prøv heller å være ærlig og tøff helt fra begynnelsen. Han har ingenting å fare med når det gjelder truslene han kommer med. Dokumenter så godt du kan alt han gjør, du blir nødt til å si ifra til ham før eller senere uansett, gjør det like gjerne nå.

Dessuten: Dersom du får overgangsstønad SKAL bidraget fastsettes av bidragsfogd eller domstol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekymret mamma

Dessuten: Dersom du får overgangsstønad SKAL bidraget fastsettes av bidragsfogd eller domstol.

Jeg er i fast jobb, tjener godt og "trenger" ikke pengene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...