Gå til innhold

Løs mage, sår hals, hodepine og ømme ledd

Anbefalte innlegg

Hei,

Med jevne mellomrom får jeg følgende symptomer: løs mage/vondt i magen, sår hals uten andre forkjølelsessymptomer, hodepine og ømme ledd/muskelfester. Vanligvis blir jeg også slapp og uvel. Det er ikke sånn at jeg føler meg direkte syk, og det går gjerne over etter noen dager/uker, men jeg synes det er en underlig kombinasjon av symptomer, og jeg føler meg redusert og sliten i disse periodene. Et par ganger de siste årene har jeg oppsøkt lege for en vond skulder, og da hadde jeg også ømme ledd i hender/fingre, knær, hofter og føtter. Det ble da tatt blodprøver for å utelukke leddgikt, og disse var negative. Den første gangen ble det også tatt røntgenbilde av skulderen, og det ble ikke funnet noe unormalt. Takknemlig for svar.

Med vennlig hilsen

Tone

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Enkelte virus-infeksjoner kan arte seg på denne måten; med både luftveisplager, og affeksjon av mage/tarm. En feber-reaksjon gir sekundært ømme muskler/ledd. Synes du kan måle temperaturen når du får "anfallene" dine, og gjerne få tatt infeksjonsprøver hos fastlegen. Sålenge leddsmertene blir helt borte mellom syke-periodene, er det neppe noe reumatisk. Men det finne også leddsykdommer/giktformer som kommer sekundært til infeksjoner i tarmene. Men da blir enkelte ledd hovne, røde og ømme. Om dette er tilfelle bør du undersøkes av reumatolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...