Gå til innhold

Har jeg Fibromyalgi? Kan noen hjelpe?!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikkelig fortvilt. Har vært hos revmatolog for 2.gang, og fått beskjed om at jeg IKKE har fibromyalgi. (Første gang var for 6 år siden, og da FIKK jeg diagnosen!) Nå står jeg altså bare igjen med "uspesifisert revmatisme", noe man ikke kommer noen vei med i helsesystemet.

Jeg har smerter, stivhet og verk i alle ledd, sener og muskler i hender, armer, skuldre, nakke, kjeve og videre opp gjennom bakhodet som gjerne fører til hodepine. Revmatologen trykte på alle disse triggerpunktene, men konstanterte at siden jeg hadde vondt i muskulaturen overalt, så hadde jeg altså ikke fybromyialgi?! Forstå det den som kan!!

Jeg har også fått konstantert tendinitt i begge armer, samt tennisalbue, men that's it.

Har hatt dette i 4-5 år nå... Er bare 27, så det er utrolig fortvilende å ikke klare å børste håret eller ta på seg jakken selv engang de verste dagene. Smertene holder meg også våken på natten, har vært gjennom 4 typer sovemedisiner hittil som ikke virker. Betennelsesdempende har heller ingen effekt.

Hva er det som feiler meg hvis det ikke er fibromyalgi?? Er veldig takknemlig for forslag!

Andre symptomer jeg har:

- tørre øyne

- hyppig vannlating

- høy forbrenning (virker som maten bare suser gjennom kroppen min og så kommer ut igjen!)

- svetter mye og fryser også veldig fort

- lammelser i huden (nervesystemet?) forskjellige steder på kroppen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218887-har-jeg-fibromyalgi-kan-noen-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Vært utredet for stoffskifteproblemer ?

Hypertherose eller hypotherose ?

En sjeldent forkommende sykdom med noen av de symptomene du beskriver er forøvrig lupus, søk på nettet og sjekk den ut.

Har tatt et drøss med blodprøver, så da regner jeg med at stoffskifte også er utredet. Får spørre legen min neste gang... Takk for tipset!

Vært utredet for stoffskifteproblemer ?

Hypertherose eller hypotherose ?

En sjeldent forkommende sykdom med noen av de symptomene du beskriver er forøvrig lupus, søk på nettet og sjekk den ut.

Vet du forresten om man kan ha Lupus uten å få hudsymptomene? (de typiske "sommerfuglene" i kinnene etc).

• 2 uker senere...
Gjest EvenBenløs

Hei. Har du prøvet noe alternativt? Smerter i ledd frysing og svetting + hyppig vannlating er tegn på mulig ubalanse i nyre-energien din. Når energiflyten får en opphoping så vil det gi ringvirkninger ellers i kroppens organer også. Energien skal flyte fritt, og gjør den ikke det så kan sånne ting oppstå. Jeg vil anbefale deg å kontakte en naturterapaut. God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...