Gå til innhold

Så lei meg i kveld!!

Anbefalte innlegg

Føler at alt står stille. Eller at halve meg er på vei frem mens andre halvparten prøver å gå tilbake. Var hos psykologen i dag og hun skulle absulutt bruke de ordene jeg hater.

Vet jo at det er for å hjelpe. At det trengs. Trenger hjelp til å bryte ned muren. Men vil ikke! Blir så fortvilet! Og så lei meg for at jeg aldri klarer å formidle det.

Skrev ned mye av det jeg tenkte etterpå i dag. Tenkte kanskje at jeg skulle vise det til henne neste uke. Men så blir jeg usikker. Vil tone det ned liksom. Vet jo at det ikke er lurt, men tenker at hun kommer til å tro at jeg overdriver, for er jo ikke sånn jeg snakker.

Hvorfor er det bare denne forbannande vonde veien?? Vil gå utenom hele tiden, men det funker jo aldri, alikevel må jeg prøve gang på gang. Så redd for å miste det som er bra i livet. Ikke kunne være en venn, tante, datter, god kollega. Ikke klare å jobbe.

Så redd for å miste fotfestet helt. Derfor må jeg prøve hele tiden. Men det går jo ikke. Derfor er jeg trist i kveld. Måtte bare si det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219014-s%C3%A5-lei-meg-i-kveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

javelda1365380927

Takk! Hvordan går det med deg da?

Greier ikke å sove...og har det bare sånn passe.

Ikke vær redd for å miste fotfestet- og miste de du er glade i! Du mister ikke dem!

Har du noen å snakke med, som kan være der for deg nå når du har det så trist?

Greier ikke å sove...og har det bare sånn passe.

Ikke vær redd for å miste fotfestet- og miste de du er glade i! Du mister ikke dem!

Har du noen å snakke med, som kan være der for deg nå når du har det så trist?

Ja og nei. Vet ikke om jeg hadde fikset å ha noen her heller. Har noen få nære venner men bare en av de bor her og hun har to barn, så det begrenser seg litt. Familien klarer jeg ikke å være nær på den måten. For mye sinne der enda.

Men synes det er vannskelig å ha noen nær når jeg er trist. Vil liksom være alene når jeg trenger å gråte. Vet jo at jeg har de andre på telefon, men orker liksom ikke det heller. Blir for nært.

Har forresten bestevenninnen min i byn nå, kom i dag og blir til onsdag. Det er jeg iallfall glad for.

javelda1365380927

Ja og nei. Vet ikke om jeg hadde fikset å ha noen her heller. Har noen få nære venner men bare en av de bor her og hun har to barn, så det begrenser seg litt. Familien klarer jeg ikke å være nær på den måten. For mye sinne der enda.

Men synes det er vannskelig å ha noen nær når jeg er trist. Vil liksom være alene når jeg trenger å gråte. Vet jo at jeg har de andre på telefon, men orker liksom ikke det heller. Blir for nært.

Har forresten bestevenninnen min i byn nå, kom i dag og blir til onsdag. Det er jeg iallfall glad for.

Forstår.

Håper du treffer venninnen din i helga da!

Synes det er bra at du har skrevet ned tankene dine etter

timen med psykologen.

Ikke vær redd for å si ting som det er. Er du sikker på at hun blir så overrasket?

Har du lyst til å komme med litt kritikk i forhold til timen i dag? Vet ikke hvor mye jeg forsto av det du har skrevet..

Håper du snart får det bedre.

Det BLIR bedre for oss begge to EN dag!! Vi må tro på det..ikke sant?

Annonse

Forstår.

Håper du treffer venninnen din i helga da!

Synes det er bra at du har skrevet ned tankene dine etter

timen med psykologen.

Ikke vær redd for å si ting som det er. Er du sikker på at hun blir så overrasket?

Har du lyst til å komme med litt kritikk i forhold til timen i dag? Vet ikke hvor mye jeg forsto av det du har skrevet..

Håper du snart får det bedre.

Det BLIR bedre for oss begge to EN dag!! Vi må tro på det..ikke sant?

Ja det må vi!! Nekter å slippe tak i håpet!!

Og nei, ikke kritikk. Bare alt det jeg ikke klarer å si der. Alle de ordene som flyr rundt i hodet men som jeg ikke klarer å si. Og hvor fælt jeg synes det er når hun sier enkelte ting. Selvom jeg kanskje vil at hun skal si dem selvom det gjør vondt og jeg på en måte ikke vil.. Vet ikke om det går å skjønne..

Håper du får sove!!

Og nei, ikke kritikk. Bare alt det jeg ikke klarer å si der. Alle de ordene som flyr rundt i hodet men som jeg ikke klarer å si. Og hvor fælt jeg synes det er når hun sier enkelte ting. Selvom jeg kanskje vil at hun skal si dem selvom det gjør vondt og jeg på en måte ikke vil.. Vet ikke om det går å skjønne..

Håper du får sove!!

Leste feil.. Av en eller annen grunn syntes jeg det sto at du var på vei i seng. Håper fortsatt du får sove altså..

Håper du og får det bedre snart! Hvordan gikk møtet forresten, eller vil du ikke skrive om det her inne?

javelda1365380927

Håper du får sove!!

Jeg tror jeg forstår litt.

Selv f.eks. så kjenner jeg at det "svir", at magen vrenger seg og jeg beg. å skjelve hver gang hun sier navnet på han som gjorde Det mot meg, hver gang hun sier ordet "overgrep" og flere andre "ord".

Jeg synes også det er vanskelig når hun sier Veldig trøstende ting, når jeg føler at hun nesten forstår meg i hjel! Da aner jeg ikke hva jeg skal si..

Du sier noe om at du ikke vil bryte ned muren...

Jeg føler at jeg vil men greier ikke å bryte "muren min".

Jeg føler meg som en stein.

Aldri greier jeg å gråte f.eks., ikke en gang når jeg er aleine...selv om jeg kjenner at jeg vil! Jeg er kanskje redd for å miste fotfestet? Forstår ikke meg selv helt...

Jeg tror jeg forstår litt.

Selv f.eks. så kjenner jeg at det "svir", at magen vrenger seg og jeg beg. å skjelve hver gang hun sier navnet på han som gjorde Det mot meg, hver gang hun sier ordet "overgrep" og flere andre "ord".

Jeg synes også det er vanskelig når hun sier Veldig trøstende ting, når jeg føler at hun nesten forstår meg i hjel! Da aner jeg ikke hva jeg skal si..

Du sier noe om at du ikke vil bryte ned muren...

Jeg føler at jeg vil men greier ikke å bryte "muren min".

Jeg føler meg som en stein.

Aldri greier jeg å gråte f.eks., ikke en gang når jeg er aleine...selv om jeg kjenner at jeg vil! Jeg er kanskje redd for å miste fotfestet? Forstår ikke meg selv helt...

Vet ikke hva jeg vil med muren jeg.. En del av meg vil ha den der. Muren mellom meg og det som skjedde. Fikser liksom ikke å kalle det overgrep selvom jeg vet så inderlig godt at det var det det var. Men det er som om ordene lager hull i den muren. Gjør det mer virkelig enn jeg kan tåle.

Og det er jo egentlig absurd, for er jo like virkelig enten ordene er der eller ikke. Men føles ikke sånn. Er liksom lettere med "det" og "han" og "den gangen" og "noe" osv.

Fikk anbefalt å se triste filmer og høre på trist musikk når jeg ikke fikk ut gråten. Har virket, men oftest ikke. Men gjør avogtil godt alikevel.

javelda1365380927

Leste feil.. Av en eller annen grunn syntes jeg det sto at du var på vei i seng. Håper fortsatt du får sove altså..

Håper du og får det bedre snart! Hvordan gikk møtet forresten, eller vil du ikke skrive om det her inne?

Takk! Håper du også får til å sove!

Møtet ble en dårlig opplevelse, føler at hun som skulle være nøytral og til hjelp- ikke gjorde jobben sin.

En lang historie......

sitter igjen med en følelse av at jeg mangler fullstendig evnen til å si fra når jeg blir overkjørt. Dette skjer igjen og igjen og ...selvbildet mitt blir deretter.

Skal forsøke å legge meg.

God natt min venn!

Takk! Håper du også får til å sove!

Møtet ble en dårlig opplevelse, føler at hun som skulle være nøytral og til hjelp- ikke gjorde jobben sin.

En lang historie......

sitter igjen med en følelse av at jeg mangler fullstendig evnen til å si fra når jeg blir overkjørt. Dette skjer igjen og igjen og ...selvbildet mitt blir deretter.

Skal forsøke å legge meg.

God natt min venn!

Kjenner meg igjen der ja.. Håper det løser seg på et vis! Takk og god natt til deg og! Skal og prøve å tusle i seng. Var godt å ha deg her i kveld!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...