Gå til innhold

behandling av golfalbue

Anbefalte innlegg

finarn20011365380569

gutt 29 som skal opereres,har vært sykemeldt snart7 mnd,har hørt at man før gipset armen,skeptisk til operasjon da jeg kjenner ei som operasjonen ikke var velykket på.hun ble mye værre og må leve med det fikk hun høre.70-75% sjans for og bli bra fikk jeg høre.hva med gipsing er det helt ute.risikerte stiv albue(kan ikke det trenes opp igjen da).mye heller risikere stiv albue en mislykket operasjon som gir en værre arm.operasjonen er rekvirest.må jeg eller kan den prøves og gipses først og se om det hjelper.nevnte det for ortopeden men brukte bare kniv og gaffel nå til dags sa han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219021-behandling-av-golfalbue/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom du ikke har fått cortison-sprøyter av kyndig lege, synes jeg dette bør prøves først. Det kan også være aktuelt å prøve trykkbølge-behandling, som kun noen få fysioterapi-institutter eller leger har tilgang til. Gipsing er avlegs.

Dersom du ikke har fått cortison-sprøyter av kyndig lege, synes jeg dette bør prøves først. Det kan også være aktuelt å prøve trykkbølge-behandling, som kun noen få fysioterapi-institutter eller leger har tilgang til. Gipsing er avlegs.

Mange fysioterapeutiske alternativer. Infrarød stråling f.eks. Slik behandling får man også som i pute-form, f.eks. Thermotex. Hjelper godt mot golfalbue, tennisalbue o.l.

finarn20011365380569

Mange fysioterapeutiske alternativer. Infrarød stråling f.eks. Slik behandling får man også som i pute-form, f.eks. Thermotex. Hjelper godt mot golfalbue, tennisalbue o.l.

har ikke fått cortison.ikke foreslått en gang.piller og prøvde noe strøm greier men det ble bare værre av det.fått diagnosen golfalbue.fast legen sende meg til ortoped som igjen revirerte operasjon.hvorfor er gipsing avlegs gode resultater i bla usa.gipsing og fysioterapi. hva gjorde at norge sluttet med det andre land fortsatt bruker.skal vi være at hakk bedre.

• 18 år senere...

samme person som trådstarter. bare mange år senere. operasjon høyre albue. ikke den største suksess. og nå er jeg igang igjen med plager i vestre arm. golfalbue. mer jeg bruker armen selv til småting. gjør att fingre og delvis gandfale prukkwr og dovner bort. eneste som hjelper er total hvile uten og røre noe da forsvinner prikking og nummenhet. dette tar lenger ig lenger tid for hver gang. fastlege h il jeg skal prøve fysuo. men sliter jo nå selv småting.jeg vill ha armen gipset og ro før jeg gjør det. smerter er ille nok om ikke trene med smerter og nummenhet 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...