Gjest Hes Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 Jeg har en tid hatt lavt stoffskifte og har vært regulert ifht medisiner. For 2 måneder siden ca ble jeg syk igjen, kjente ikke igjen symptomene og skjønte ikke noe før prøvene var gale, TSH var 6.5 og Fritt T4 ca 11. Jeg har vært sykemeldt i en måned og har vært utrolig slapp, trøtt og deprimert. Nå har vi hatt lekkasje i kjelleren og jeg er usikker på om det har skjedd tidligere også. Jeg er svært allergisk for muggsopp og er nå usikker på om det kan være symptomer fra muggsoppallergi eller om det fortsatt er stoffskiftet etter å ha gått 1 måned på øket dose thyroxin. Jeg vet ikke hvordan dette kan finnes ut. Vi har lite penger og dersom forsikringen ikke dekker dette har vi ikke råd til å bryte opp helegulvet i kjelleren. Finnes det noen tester jeg kan ta som viser hva jeg faktisk er syk av? Hvis jeg skal fjerne meg fra huset en periode for å se om jeg blir bedre hvor lenge må jeg være borte? Hvem kan jeg snakke med om dette. Det er en ond sirkelfor jeg skal alltid ringe "imorgen" da er jeg sikkert ikke så trøtt og bedre form til å snakke med noen. Jeg har kribling i halsen og må hoste mye. Føler det som jeg har feber og akkurat har fått influensa hele tiden. Har tenkt det er virus fordi jeg har dårligere immunforsvar når jeg er så slapp. Jeg ee også så ukonsentrert at jeg ikke klarer å jobbe eller lese. Skal ha eksamen snart også, men det er umulig å konsentrere meg. Hva må jeg sjekke ut hvordan går jeg frem? Håper på svar. Mvh "Hes" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21904-lavt-stoffskifteeller-muggsoppallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 Til Hes Såvidt jeg skjønner har du en fast lege som du bruker og som behandler deg for ditt lave stoffskifte. Det kan ikke utelukkes at du kan ha en slags reaktivitet i dine slimhinner på muggsopp- og ved en riktig allergi kan det gi diffuse kroppslige plager. Etter min mening bør du diskutere videre tiltak med legen din. Eventuelt må du henvises videre til eller lege med kompetanse innen allergi/astma eller hud for nødvendig utredning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21904-lavt-stoffskifteeller-muggsoppallergi/#findComment-94100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.