Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Tiden før deg er fortid.

Hun valgte deg. Og blir med deg. Det er deg hun vil ha. Men hun vil ikke ha sex ofte nok.

Kan dere dra bort en helg? Ikke si dere skal bort for å ha sex, men bare en helg til å dyrke forholdet. Rett og slett for å få litt liv i kjæresteparet igjen. Foreldrerollen passer dere på, men denne helgen skulle vært forbeholdt dere som kjærester.

Kanskje det ville vært med på å komme nærmere hverandre igjen?

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Er du sikker på at det hun har skrevet i sin dagbok er fakta, og ikke fantasier og drømmer?

Tror mange bruker sine dagbøker på den måten.

Dersom du har grunn til å tro det er fakta, forstår jeg dine frustrasjoner utrolig godt, for da kan du jo umulig føle at du er tilstrekkelig for henne, at du aldri har vært det, og veien fra det til å tro hele forholdet er bygd på en løgn er kort.

Det virker også litt merkelig at hun forsøker å småmanipulere deg i retning av å tro at 5 ganger året er helt normalt.

Tiden før deg er fortid.

Hun valgte deg. Og blir med deg. Det er deg hun vil ha. Men hun vil ikke ha sex ofte nok.

Kan dere dra bort en helg? Ikke si dere skal bort for å ha sex, men bare en helg til å dyrke forholdet. Rett og slett for å få litt liv i kjæresteparet igjen. Foreldrerollen passer dere på, men denne helgen skulle vært forbeholdt dere som kjærester.

Kanskje det ville vært med på å komme nærmere hverandre igjen?

Når jeg leser alle de forslag om hvordan man kan få det til, ja da blir jeg mer overbevist om at det jeg driver med er bare tull.

Gjest sarah bernard

Jeg er sikker på at dette er fakta, og det som uroer meg er at jeg ikke greidde å gjenskape den samme lidenskap. Det uroer meg at jeg ikke har greidd å være intim. Jeg har prøvd mye. Hvorfor greier jeg ikke det? Så kan dere gjerne være fordømmende å si at det er fordi jeg er en sånn slask som leser dagbøker. OK. Dog, vi var sammen i 10 år før jeg gjorde det.

Hva er best for deg for deg nå og fremover? Og hva er best for henne?

Spør deg selv og spør henne. Hva vil dere.

Annonse

Innlegget ditt kunne nesten ha vært skrevet av min mann, vi har på mange måte en del likhetstrekk ser jeg. Bare at vår "frekvens" enda lavere og vi vel begge har kommet til et punkt hvor vi har resignert mth å få det bedre. Med det mener jeg at ingen av oss har noe stort behov etter nær og intim kontakt med den andre, vi holder sammen ene og alene pga barna (3 stk., 7 år over nedover).

Jeg opplever meg som en kvinne med normale drifter og har tidligere kjent lyst og begjær etter menn. Og gjør det ennå, men dessverre ikke etter han jeg er gift med (men holder meg til ham og er ikke utro). Vet ikke når det stoppet, trolig allerede da vi begynte å lage nr. 1 av barna. Det er selvfølgelig dumt at det har blitt sånn men jeg tror at svært mange forhold ender på den måten - man klarer rett og slett ikke å beholde gnisten. Så når din venninne forteller at 5 ganger pr. år er vanlig blant hennes venninner så tror jeg det så gjerne. Og mange har vel sluttet helt med sex, andre har det bare av plikt. Om det er rikig å bli et slikt forhold det vet jeg ikke. Tenker jo på muligheten jeg går glipp av til å finne en som jeg virkelig ville klart å holde følelsene og begjæret varmt for... Men så er det barna da.

For et par år siden fortalte mannen min (uten anger i det hele tatt) at han hadde lest dagboken min, sittet opp en natt til kl. 3 og lest den mens jeg var på jobbreise. Han oppga utroskaphetsmistanke som grunn, noe han jo ikke fikk bekreftet ved å lese der. Men det var en utrolig behagelig følelse å vite at noen hadde lest mine innerste tanker fra lenge før jeg traff ham. Og selvfølgelig førte det til en stor knekk i min tillitt til ham. Greit nok at du har gjort det, men mitt råd er hvertfall ikke å fortelle det til henne. Det vil hvertfall ikke gjøre ting bedre mener nå jeg.

Har egentlig ikke noe råd å komme med, tror ikke at det er så lett å tenne gnisten igjen i et forhold dessverre. Og for all del ikke press henne for mye mht sex, det gjør bare vondt verre.

Dette er kun min mening, ingen av oss her inne kjenner noen av dere.

Det virker som om hun har ofret lidenskapen og det "ville" livet hun hadde før med en trygg, stabil og økonomisk grei tilværelse med deg. Da synes hun gjerne du er kjedelig og tenner ikke på deg. Men hun ble eldre, fikk lyst på barn og familie og økonomisk trygghet. Da var du grei å ha.

Sex 5 ganger pr år er veldig lite. Ifølge statistikken er det heller ikke vanlig. Men det har liten relevans om det er normalt, så lenge det plager deg. At hun ikke vil innse dette og prøve å gjøre noe med det sier litt om hvor lite hun bryr seg om deg.

Utroskap er ikke løsningen. Vær heller en MANN og avslutt forholdet slik at barna dine kan få oppleve en lykkelig far. Det er viktigere enn at far og mor bor sammen.

Dette er kun min mening, ingen av oss her inne kjenner noen av dere.

Det virker som om hun har ofret lidenskapen og det "ville" livet hun hadde før med en trygg, stabil og økonomisk grei tilværelse med deg. Da synes hun gjerne du er kjedelig og tenner ikke på deg. Men hun ble eldre, fikk lyst på barn og familie og økonomisk trygghet. Da var du grei å ha.

Sex 5 ganger pr år er veldig lite. Ifølge statistikken er det heller ikke vanlig. Men det har liten relevans om det er normalt, så lenge det plager deg. At hun ikke vil innse dette og prøve å gjøre noe med det sier litt om hvor lite hun bryr seg om deg.

Utroskap er ikke løsningen. Vær heller en MANN og avslutt forholdet slik at barna dine kan få oppleve en lykkelig far. Det er viktigere enn at far og mor bor sammen.

Tusen takk for svar Petter Smart! Du svarer uten å være fordømmende, og det liker jeg. De tinga jeg nevnte, nevnte jeg for å vise hvor fortvilet jeg er og har vært. Desverre har jeg manglet mot til å gjøre noe. Det har vært for mange andre ting også. Du har nok helt rett i dine betraktninger, og jeg m¨å prøve å finne ut hva jeg kan gjøre.

Takk for svar. Det var konstruktivt. Skal tenke på dette med samlivskurs. Men, farken og. Jeg har brukt mye av min tid til å forstå denne kvinne, og så forstår jeg at jeg ikke forstår henne i det hele tatt. Da føler jeg meg ikke særlig klok. Det er ikke sjalusi. Jeg føler meg bare dum og lurer på hvordan jeg kunne ende opp slik.

Nå vet ikke jeg om seksuallivet deres har vært slik hele tiden. Kan det ikke være at hun har for mange krav ellers i hverdagen, slik at hun ikke har energi igjen til å tenke på sex. At seksuallivet hennes var mer aktivt før kan jo være at hun da ikke hadde noen andre forpliktelser enn å ta vare på seg selv.

Hos mange varierer lysten på sex fra livsfase til livsfase. Mange har mer lyst før de får barn, og går mer inn i barnets verden når barna er små. Lysten kan komme tilbake igjen når en får mer tid til seg selv. Det trenger derfor ikke være noe galt med deg.

Kanskje du kunne ta henne med på en weekendtur, bare dere to?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...