Gå til innhold

Paroxetin og sex

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 26 år og bruker paroxetin.

Lurer på hva jeg kan gjøre... Jeg har tatt en tab 20mg paroxetin hver formiddag i ca en mnd nå.

Første uken forsvant sexlysten men etter det har lysten vært normal. Problemet er at jeg blir aldri ferdig når jeg har samleie (ingen utløsning).

Lysten er på topp men jeg blir ikke ferdig, slik at jeg må gi meg etterhvert fordi samboeren min er mer enn forsynt...

Før jeg begynte på paroxetin fungerte dette utmerket! Jeg får det til når jeg er for meg selv etter mye om og men.

Vil jeg nå ha det sånn til jeg slutter med paroxetin? Er det evt noen andre medisiner som ikke ødelegger sex-livet men bare har den effekten det skal ha?

Ellers så fungerer paroxetin veldig bra på humøret så sånn sett er jeg fornøyd men over tid får en ikke godt humør av et ødelagt sexliv.....

Ser frem til en tilbakemelding med forslag til hva jeg kan gjøre!

Mvh

gjh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219162-paroxetin-og-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du sexlivet er ødelagt fordi du ikke kommer? Da er det mange damer som har et ødelagt sexliv, gitt.. :)

Ja når du er vant med å komme og det plutselig er full stopp da blir gleden med sexlivet betydelig redusert men du forsto helt sikkert hva jeg mente med spørmålene mine til legen? Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i svar fra folk som ikke har erfaring med dette selv, eller som ikke er fagperson/lege. Hadde det gått ann å sende spørsmålet direkte til legen uten at det ble publisert så hadde jeg gjort det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219162-paroxetin-og-sex/#findComment-1624700
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette er en kjent bivirkning. Evnen til orgasme kommer tilbake når medisinering avsluttes. Det finnes andre typer antidepressiva som ikke har denne bivirkningen, f.eks Remeron, men denne har som bivirkning at man kan få øt vekt/matlyst. Snakk åpent med fastlegen din om dette. For mange kan det hjelpe å redusere dosen på paroxetin litt, for noen fungerer det å halvere dosen f.eks i helgene. Dersom du ikke har vært VELDIG deprimert kan det hende du bre skal bruke medisinen frem mot sommeren, og sålenge du snakker åpent med partneren din kan det for mange være best å bruke medisinen som forskrevet, og trøste seg med at det bare er en kort periode i livet det er slik. Hvis man klarer å ha et fint parforhold med mye nærhet på tross av orgasme-vanskene, så behøver ikke parforholdet lide så mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219162-paroxetin-og-sex/#findComment-1635763
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Ja når du er vant med å komme og det plutselig er full stopp da blir gleden med sexlivet betydelig redusert men du forsto helt sikkert hva jeg mente med spørmålene mine til legen? Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i svar fra folk som ikke har erfaring med dette selv, eller som ikke er fagperson/lege. Hadde det gått ann å sende spørsmålet direkte til legen uten at det ble publisert så hadde jeg gjort det...

Hei du:) Jeg er 31år og har samme problem som deg. Dama er heldigvis forståelsesfull. Men savner orgasme kan du si.. Om du opplever forskjell på følelsen på penis under samleie? Eg har det sånn at av og te kjenne eg nesten ikke noe.. men andre ganger er det masse følelser på penis. Men utløsning kan eg glemme.... Hvis jeg skal bruke høyre hånden får jeg utløsning etter lang jobbing... og gnagsår.... ikke lett.. men hva skal man velge... eg ville helst hatt begge deler.. sukk.. Men folk som kommer med nedsettende kommentarer som "muriell" er barnslig.. Og sånne kommentarer skal man drite i.. Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219162-paroxetin-og-sex/#findComment-1971109
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...