Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk appocillin for infeksjon i en tann og reagerte allergisk etter avsluttet kur på en uke. Fikk røde utslett noen med vabler på armer ben og mage. Utslettene er brennende spesielt på armene og klør voldsomt. Etter flere besøk hos lege fikk jeg endelig hjelp med cortisontabletter. Utslettene forsvant etter en dag, men har kommet tilbake to ganger etter avsluttet kur som har vart i 5 dager med høy dise først 6 tabl til 2 tabl 5, mg. Har nå hatt dette problemet i 1 mnd og går fortsatt på cortison 2 tabl hver dag. Forsøkte å slutte i går, men kjenner brenning igjen i dag. Hvor lenge har man antibiotika i kroppen?

Jeg har i tillegg fått Abboticin, men byttet tuk Doxylin da legen mente jeg måtte ta en ny kur pga av rotfylling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21917-allerig-mot-antibiotika/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære carpe

Den allergiske reaksjonen du har hatt har sannsynligvis satt i gang en reaksjon i kroppen din som fortsetter selv om det ikke lenger er antibiotika i kroppen. En slik reaksjon kan vare mange uker og kortison er det middelet som kan hjelpe. Når du skal slutte med kortison etter såpass lang tid må du gå veldig gradvis til verks - hvis du kutter ut raskt kan du få problemer slik du erfarte. Abboticin og Doxylin er andre typer antibiotika, og kan godt brukes selv om du reagerer på penicilliner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21917-allerig-mot-antibiotika/#findComment-94195
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...