Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har sjeldent vært plaget med munnsår, men den siste måneden har jeg hatt det tre ganger. Nå har jeg endelig skaffet Zovirax krem. Jeg lurer egentlig bare på om det går an å bruke den som forbyggende middel eller bare når man kjenner at det er noe på vei? Finnes det noe annet som man kan ta som forebyggende?

Og så blusser det opp uten videre, f.eks stress, o.l. Noen som vet om det også påvirkes av å kysse? At det begynner å prikke og sånn 1-2 dager etterpå?

Grusomt plagsomt med disse utbruddene. Takk til alle som har noen erfaringer å dele. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219254-munns%C3%A5r-herpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg er også plaget av munnsår, har det kanskje en gang hver annen måned. Det viktigste rådet jeg kan gi er alltid å ha zovirax i vesken. Smører du med en gang du kjenner prikkingen er det en stor sjanse for at du slipper unna utbruddet. Men tror ikke du bør bruke den som forebyggende.

Jeg merker godt at jeg får oftere munnsår når jeg er sliten/stresset eller syk eller av annen grunn har dårligere immunforsvar. Sol/vind/kulde påvirker også. Vær flink å beskytte leppene dine i hardt vær og ta c-vitamin for generelt bedre immunforsvar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219254-munns%C3%A5r-herpes/#findComment-1634707
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...