Fred Jonny Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hei. Det er en desperat ung mann på 24 år som skriver til deg. Jeg har hatt påvist mycoplasma siden juni 2005. Har hatt 4 kurer med antibiotika, ery-max og Dumoxin. Min form er varierende, men stort sett så slapp og tappet for energi at jeg ikke klarer å jobbe eller fungere normalt i hverdagen. Jeg har konstant tørrhoste, muskelverk, (spesielt i armer) og febertendenser. Har vært hos flere leger, healer, kinesolog og akupunktør men uten hell. Så etter 8 mnd med 100% sykemelding så begynner jeg virkelig å bli utolmodig, og sliten mentalt. Det skal sies at jeg er bedre og at igg prøvene har gått ned fra 100 til nå 30. Men legene sier dette kan ta fra 3 til 18 mnd før man blir frisk. Stemmer dette? Har du forslag til hva som bør gjøres? Burde jeg ta kontakt med spesialist? Kan du anbefalle noe leger/privatklinikker? Eller er du den jeg burde blitt henvist til? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219302-8-mnd-med-mycoplasma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg forsår godt at du er lei av å gå rundt og hangle med en så kjedelig og langvarig historie. Det forekommer at det tar ganske lang tid å komme seg etter en mycoplasmainfeksjon. Men 8 mndr er såpass lang tid at det kan ikke regnes som normalt forløp. Det hender at man får sk. postviral syndrom, som kan forekomme etter mycoplasma infeksjon, selv om det er bakterie- og ikke virusinfeksjon. Men dette er nærmest en slags utelukkelsesdiagnose, hvis man ikke finner noen annen forklaring. Jeg lurer på derfor om du eventuelt kan ha hatt en annen infeksjon i tillegg. f. eks. kyssesyke virus. Er det gjor uindersøkelser på det? Om du skal søke en "second opinion" bør du finne en infeksjonsmedisiner. Jeg har desverre ingen muligheter, driver ikke praksis i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219302-8-mnd-med-mycoplasma/#findComment-1628009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.