Gå til innhold

hva vil det si en bilyd

Anbefalte innlegg

hei er ei dame på 49 som ble påvist en bilyd på en grad på 1-2 over apex det sier meg så lite. har fine blodprøver og blodtrykk men ble redd da jeg fikk den beskjeden. skal til utredning men får ikke time før om 12 uker jeg er kjempe redd.. hjerte svikt vil det si at jeg er døden nær og at hjertet mitt svikter ? ..... redd

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219423-hva-vil-det-si-en-bilyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest petrusa

Det kan være "ingenting" eller det kan være symptom på at noe er galt. Det vil utredningen finne ut av. Om den finner noe galt, så er du nok i gode hender og hjertesykdommer kan oftest behandles.

Jeg kjenner faktisk et par stk, som fikk vite at de har bilyd på hjertet. De klarer seg helt fint og det var ikke farlig for dem. Men møter til kontroller i blandt.

Jeg tror ikke du er døden nær, håper mitt svar kan berolige LITT iallfall... Er jo vondt å få en beskjed som gjør deg redd for helsen din...

Det kan være "ingenting" eller det kan være symptom på at noe er galt. Det vil utredningen finne ut av. Om den finner noe galt, så er du nok i gode hender og hjertesykdommer kan oftest behandles.

Jeg kjenner faktisk et par stk, som fikk vite at de har bilyd på hjertet. De klarer seg helt fint og det var ikke farlig for dem. Men møter til kontroller i blandt.

Jeg tror ikke du er døden nær, håper mitt svar kan berolige LITT iallfall... Er jo vondt å få en beskjed som gjør deg redd for helsen din...

takker for det,ble noe roligere har ikke vann i kroppen heller som mange sier det er når det er noe galt,føler meg pigg å frisk.

Gjest Slapp_av

takker for det,ble noe roligere har ikke vann i kroppen heller som mange sier det er når det er noe galt,føler meg pigg å frisk.

Hei

Jeg har hatt bilyd på hjertet i mange år. Sannsynligvis hele livet (er 42 år)

Jeg ble for noen år siden utredet for dette, som du nå skal gjøre.

Jeg har en liten klaff feil. Så liten at den er ubetydelig.

Jeg tenker aldri over det en gang. Jeg synes rytmefortyrrelsene jeg har og som ikke har noen forklaring er langt mer ubehagelig. Men de også skal være helt ufarlige.

Jeg kan trøste deg med at de aller fleste bilyder er helt ufarlige.

Hei

Jeg har hatt bilyd på hjertet i mange år. Sannsynligvis hele livet (er 42 år)

Jeg ble for noen år siden utredet for dette, som du nå skal gjøre.

Jeg har en liten klaff feil. Så liten at den er ubetydelig.

Jeg tenker aldri over det en gang. Jeg synes rytmefortyrrelsene jeg har og som ikke har noen forklaring er langt mer ubehagelig. Men de også skal være helt ufarlige.

Jeg kan trøste deg med at de aller fleste bilyder er helt ufarlige.

tusen takk, er å glad for alle svar jeg får, men det er vel vente tiden på utredningen som er det værste.men som sagt så er jeg kjempe glad for ditt svar.. takk........

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette betyr at legen har hørt en svak suselyd i hjertet. Dette behøver ikke bety at noe er galt. Noen ganger, særlig hos høye og slanke individer kan man høre at blodet strømmer gjennom hjertekamrene. Men det kan også bety at en av hjerteklaffene ikke lukkes skikkelig, slik at det blir en tilbakestrøm av blod til hjertet mellom slagene. Dette behøver ikke være farlig, og skal ikke alltid behandles. kanskje har du alltid hatt dette. noen få ganger kan en utett klaff bety at man må bruke medisiner som letter hjertets arbeid, andre ganger at klaffen må opereres. Dette regnes nå som en grei operasjon.

Annonse

Dette betyr at legen har hørt en svak suselyd i hjertet. Dette behøver ikke bety at noe er galt. Noen ganger, særlig hos høye og slanke individer kan man høre at blodet strømmer gjennom hjertekamrene. Men det kan også bety at en av hjerteklaffene ikke lukkes skikkelig, slik at det blir en tilbakestrøm av blod til hjertet mellom slagene. Dette behøver ikke være farlig, og skal ikke alltid behandles. kanskje har du alltid hatt dette. noen få ganger kan en utett klaff bety at man må bruke medisiner som letter hjertets arbeid, andre ganger at klaffen må opereres. Dette regnes nå som en grei operasjon.

ja jeg vet litt mere i dag, å jeg var hos legen på fredag å da hørte hun ingen ting, men sa at det var mulig det var av andre årsaker at den lyden kom frem slik som etter en periode med sorg å stress. jeg hadde da mistet broren min i ett kraftig infarkt så det hadde vært lite med søvn og mye psykiske probler, det var det svaret jeg fikk på fredag i hvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...