Gå til innhold

svimmelhet og pulsslag i venstre hodehalvdel

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på legevakta, og legen konkluderte med at svimmelheten kunne komme fra nakken. Selv tror jeg heller at jeg kan ha virus på balansenerven, selv om legen ikke kunne se noe i øret. Jeg er ikke svimmel hele tiden, det kommer og går, men når det er helt stille rundt meg, hører jeg godt pulsslagene mine rundt øret, inni hodet på venstre side. Dette har jeg aldri hørt før, og lurer på hva dette egentlig er? Er ikke kvalm og innimellom føler jeg med helt ok. Men denne svimmelheten kommer plutselig, uten forvarsel og varer inntil en halv time. Jeg kan sitte helt rolig, og plutselig går det rundt.Eller jeg kan ha bøyd meg og så går det rundt når jeg reiser meg opp. Det kan det gjøre ellers også, men nå varer svimmelheten mye lenger. Er ikke forkjølet, men litt grumsete i halsen, kanskje.Føler at hørselen er normal. Har noen hatt det slik, og fått bekreftet hva det er for noe?

Fortsetter under...

Det du hører inni i øret ditt er nok bare ei pulsåre som ligger litt nærme det indre øret ditt. Dermed overføres pulsslagene til øret. Dette er ikke noe farlig, men kan være irriterende. Mulig det kan karakteriserer som en form for øresus.

Svimmelhet når du reiser deg fort er også helt normalt. Reis deg langsomt opp og bruk litt tid på å venne deg til ny stilling for kroppen.

Regner med du har fått sjekket blodtrykket ditt? Både lavt og for høyt blodtrykk kan gi litt diffuse symptomer som svimmelhet.

Hvis du er stiv i nakken - muskelplager - kan dette meget gjerne vøre årsak til symptomer fra hodet. Plages du med nakkeproblemer bør du kanskje få hjelp av en fysioterapeut el.l. for å få løsnet på det.

Virus på balansenerven kommer gjerne samtidig med forkjølelse. Det finnes ingen behandling for dette, annet en litt symptomlindring fra kvalmestillende medisin som f.eks Stemetil. Det går over av seg selv, og er heller ikke farlig.

laila21365380916

det er noe som heter krystallsyken som kan gi slike symptomer som du har.Det er ikke farlig,men veldig ubehagelig.Du må til øre,nese,halslege for å undersøke dette.Jeg har hatt dette i over 10år,men ingen har klart og hjelpe meg til å bli kvitt dette.Til å begynne med hadde jeg det ca.en gang i året.Nå har jeg det oftere.Det er krystaller som sitter i nærheten av balansenerven,og gir svimmelhetsanfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...