Jaclyn Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg har hver vinter luftveisproblemer. Fikk igjen i høst i fjor. Hatt tørr hoste i 2 mnd fram til nyttår. For noen uker siden fikk jeg dottfølelse i øret. Legen sa at jeg hadde tette øretrompeter og fikk rinexin. Har hostet kraftig i perioder, og det gikk over til slimhoste for noen uker siden. Fikk tung pust når jeg la meg, ble slapp og fikk sovelyst. Var til legen igjen, og han undersøkte med stetoskop. Han sa jeg hadde astmabronkitt og fikk ventoline, symbicort og 3 dg. antibiotika kur. Ferdig med kuren søndag 19.02.06. Ble bedre. Men 2 dg. etter at jeg begynte med medisiner har jeg fått klumpfølelse i halsen og en klumpfølelse øverst under ribbena, det føles akkurat som om maten ikke går helt ned. Klarer å spise, og det passerer fint. Men følelsen sitter der og er ubehagelig. Får av og til opp litt surt oppstøt. Legen har ikke undersøkt halsen noen ganger, kun lyttet på brystet, sett i øret og tatt Crp som var normal. Jeg er redd for at jeg kan ha noe alvorlig. Er lei å ha disse problemene nå, trodde at når bronkitt var borte var jeg frisk, men da kom det noe nytt. Har hatt klumpfølelse i 4 dager nå. Hva mener du kan være årsaken? Hilsen engstelig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219709-klump-i-halsen-og-trykk-f%C3%B8lelse-under-ribbena/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Kanskje har du en lettgradig astme, som kun viser seg når du får infeksjoner i luftveiene; noe alle får hver høst/vinter. Kanskje skal du bruke astma-medisiner forebyggede i denne perioden. Det er veldig viktig å skylle munn/svelg etter bruk av astmamedisiner; ellers kan du få sopp-infeksjon. Dette er ufarlig, men kan gi sårhet og klump-følelse. Antibiotika kan også bane veien for sopp-infeksjoner. Legen din kan ta prøver av halsen og finne ut av dette. Ubehaget du har kan også være forårsaket av mye magesyre. Kanskje kan du be legen om en kur med syreblokkerende medisin; det vil hjelpe raskt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219709-klump-i-halsen-og-trykk-f%C3%B8lelse-under-ribbena/#findComment-1636834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.