Gå til innhold

Hvordan smitter Herpes??

Anbefalte innlegg

Jeg overhørte en samtale mellom venner her i dag. Den ene fortalte at han fortalte at han hadde smittet eksen sin med Herpes i begynnelsen av forholdet. Det var snakk om genital herpes. Hun hadde kun hatt det ene utbruddet for 6 år siden. Nå er han i ett nytt forhold og han hadde hatt oralsex med henne. Han fortalte at han hadde ejakulert i munnen hennes og hun svelget. Den andre kompisen vår lurte da på om han ikke smittet den nye dama, men han påstod at det gjorde han ikke. Det var kun dersom han hadde sex med henne uten kondom.

Stemmer dette? Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219715-hvordan-smitter-herpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, men jeg fikk egentlig ikke helt tak i dette.

Kan kameraten min ha smittet kjæresten sin, ved at de har hatt oralsex uten kondom? Har ingen peiling på om han hadde utbrudd eller ikke. Sæd smittet ikke ettersom jeg skjønte da, men hva med selve oralsexen?

Gjest BrotherBear

Kan kameraten min ha smittet kjæresten sin, ved at de har hatt oralsex uten kondom? Har ingen peiling på om han hadde utbrudd eller ikke. Sæd smittet ikke ettersom jeg skjønte da, men hva med selve oralsexen?

Herpes kan smittes ved oralsex når man ikke bruker kondom ja, og man trenger ikke å ha et utbrudd for å smitte en partner. Herpes er også smittefarlig rett før et utbrudd, og siden det er vanskelig å forutse et utbrudd så vet man ikke helt når man smitter eller ikke.

Munnherpes kan smittes til kjønnsorganene og omvendt.

Om han hadde utbrudd mens han ga henne oralsex, er det stor mulighet for å smitte henne ja.

Men, en svært stor andel av befolkningen har herpes liggende latent i kroppen, uten at man får utbrudd. Om denne kjæresten allerede har viruset i seg, er det mindre sjangse for at hun kan smittes på nytt.

Gjest Wolverina

Herpes kan smittes ved oralsex når man ikke bruker kondom ja, og man trenger ikke å ha et utbrudd for å smitte en partner. Herpes er også smittefarlig rett før et utbrudd, og siden det er vanskelig å forutse et utbrudd så vet man ikke helt når man smitter eller ikke.

Munnherpes kan smittes til kjønnsorganene og omvendt.

Herpes er med andre ord noe utspekulert svineri!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...