Gå til innhold

Jeg er babysyk


Sofline

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha barn, og samboer har sagt han vil ha barn med meg så snart jeg er klar til det.

Men jeg har noen ting jeg gjerne vil ha gjort først før jeg begynner å formere meg (er redd jeg vil angre senere hvis jeg ikke gjør det), planlegger bl.a. litt reising osv. Så det blir nok ingen prøving på oss før om ca. et år (tidligst).

Men allikevel er jeg veldig babysyk, og leser alt jeg kommer over om graviditet, barnestell osv. Noen tips til hvordan jeg kan holde ut og vente en stund til? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sofline

    15

  • jubalong70

    8

  • mAd

    1

  • keinstein

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest lille rosinen

Der er vi to!

Eller, MIN samboer er heller ikke klar da. Han vil også gjennomføre planene våre i forhold til leiligheten og reising og så mener han at vi skal ha det HELT bra først..., hva han nå enn mener med det. Ingen samliv er perfekte og uten vansker... Hvis vi skal vente til ingen av oss noen gang blir barnslige og dumme innimellom tror jeg vi venter forgjeves... Såpass ærlig må jeg være. Så lenge man har evnen til å se seg selv og si unnskyld og jobbe videre med ting så tror jeg ting går godt!

For oss er det nok ikke aktuelt før om et PAR år minst..

Men jeg må innrømme at jeg smilte litt ved tanken på om jeg kunne være gravid i dag. Bare at jeg egentlig ikke KAN det da.. Har bare vært litt kvalm i det siste, hatt noen småblødninger (er vel ikke et symptom vel?) og nå har jeg mye "slim" (vet ikke om at det er et symptom heller). Men, men..

Dette gjelder selvfølgelig ikke meg (!!!???), men, det perfekte tidspunktet kommer aldri! Er det mange som sier til meg hvertfall... :-)

Men, det er en grunn til at jeg er inne på dette forumet innimellom... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vi to!

Eller, MIN samboer er heller ikke klar da. Han vil også gjennomføre planene våre i forhold til leiligheten og reising og så mener han at vi skal ha det HELT bra først..., hva han nå enn mener med det. Ingen samliv er perfekte og uten vansker... Hvis vi skal vente til ingen av oss noen gang blir barnslige og dumme innimellom tror jeg vi venter forgjeves... Såpass ærlig må jeg være. Så lenge man har evnen til å se seg selv og si unnskyld og jobbe videre med ting så tror jeg ting går godt!

For oss er det nok ikke aktuelt før om et PAR år minst..

Men jeg må innrømme at jeg smilte litt ved tanken på om jeg kunne være gravid i dag. Bare at jeg egentlig ikke KAN det da.. Har bare vært litt kvalm i det siste, hatt noen småblødninger (er vel ikke et symptom vel?) og nå har jeg mye "slim" (vet ikke om at det er et symptom heller). Men, men..

Dette gjelder selvfølgelig ikke meg (!!!???), men, det perfekte tidspunktet kommer aldri! Er det mange som sier til meg hvertfall... :-)

Men, det er en grunn til at jeg er inne på dette forumet innimellom... :-S

Du har helt rett, skal man vente til alt er perfekt, får man aldri barn.

Jeg får også sånne symptomer hele tiden, selv om jeg går på p-piller og sjelden glemmer å ta dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest M.Angelica

Hehe... Hva er argumentene?

Skal vi se:

- bli ferdig med skolen

- jobbe litt

- kjøpe eget hus

- kjøpe ny bil

- leve livet

Og mye mer. Men da har jeg lukket ørene så hører bare; bla bla bla bla ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se:

- bli ferdig med skolen

- jobbe litt

- kjøpe eget hus

- kjøpe ny bil

- leve livet

Og mye mer. Men da har jeg lukket ørene så hører bare; bla bla bla bla ;o)

Jeg har også tenkt veldig mye på det der, men har funnet ut av at så får jeg aldri barn. Nå skal jeg bare ha gjort unna noen ting jeg absolutt ikke kan gjøre med baby. Skole kan jeg klare samtidig, og den lille tar ikke skade av å bo i leilighet de første årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg har også tenkt veldig mye på det der, men har funnet ut av at så får jeg aldri barn. Nå skal jeg bare ha gjort unna noen ting jeg absolutt ikke kan gjøre med baby. Skole kan jeg klare samtidig, og den lille tar ikke skade av å bo i leilighet de første årene.

Ja.. jeg er enig i det.

Selv er jeg ferdig utdannet og samboeren er ferdig til høsten.

Jeg er for tiden arbeidsledig og vil ha jobb før jeg begynner med noe baby. Vil å ha jobbet en stund og. Selv om det er vanskelig å holde seg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolverina

Det er jeg også... og det beste av alt; samboer er minst om ikke mer gira på å få ei lita tulle eller en liten...eh...tulling(?) nå ;-)

Jeg er bare 21 og det er ikke mange ukene siden å få barn nå var helt og holdent uaktuelt for meg på noen år enda...

MEN, etter mistanke om graviditet nå for et par uker siden endret meningen seg veldig fort og jeg begynte å bli glad ved tanken på det...

Heh, det er fantastisk......

Og når jeg så hvor glad samboer ble "under mistanken" gjorde ikke det saken noen verre akkurat :-))

Oi...jaja...nå har jeg visst babla i vei uten å si et eneste hjelpende ord....

(Spør meg selv: hvorfor skrev jeg dette?)

Er kanskje mer babysyk enn jeg trodde.....

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolverina

Det er jeg også... og det beste av alt; samboer er minst om ikke mer gira på å få ei lita tulle eller en liten...eh...tulling(?) nå ;-)

Jeg er bare 21 og det er ikke mange ukene siden å få barn nå var helt og holdent uaktuelt for meg på noen år enda...

MEN, etter mistanke om graviditet nå for et par uker siden endret meningen seg veldig fort og jeg begynte å bli glad ved tanken på det...

Heh, det er fantastisk......

Og når jeg så hvor glad samboer ble "under mistanken" gjorde ikke det saken noen verre akkurat :-))

Oi...jaja...nå har jeg visst babla i vei uten å si et eneste hjelpende ord....

(Spør meg selv: hvorfor skrev jeg dette?)

Er kanskje mer babysyk enn jeg trodde.....

;-)

P.S

Jeg tror at når man først har fått skikkelig lyst på barn er det vanskelig å IKKE tenke på det.... så du får vel bare smøre deg med tålmodighet :-)

Men du kommer sikkert til å fortsette å lese alt du kommer over som har med baby/barn å gjøre :-)

Jeg har vertfall blitt mer sånn...

Lykke til med alt videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S

Jeg tror at når man først har fått skikkelig lyst på barn er det vanskelig å IKKE tenke på det.... så du får vel bare smøre deg med tålmodighet :-)

Men du kommer sikkert til å fortsette å lese alt du kommer over som har med baby/barn å gjøre :-)

Jeg har vertfall blitt mer sånn...

Lykke til med alt videre :-)

Dere prøver med andre ord...? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. jeg er enig i det.

Selv er jeg ferdig utdannet og samboeren er ferdig til høsten.

Jeg er for tiden arbeidsledig og vil ha jobb før jeg begynner med noe baby. Vil å ha jobbet en stund og. Selv om det er vanskelig å holde seg ;o)

Best med jobb så man kan få lønn i barselsperioden... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolverina

Dere prøver med andre ord...? :-)

Ikke for øyeblikket,egentlig.

Men fra sommeren av tenker jeg at vi begynner for alvor :-)

Det er litt tullete av meg å ikke gå på pilla nå, men syns det er litt "pes" med hele greia. Skulle jeg uansett bli gravid før sommeren blir en liten en mottatt med glede. Tar det som det kommer :-)

Det er forresten godt mulig jeg begynner på pilla igjen ved neste mens også.

Gammel er du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...