Gå til innhold

Slutte med p-pille - hva skjer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste får tilbake mensen raskt og greit og kommer inn i normal syklus i løpet av 1-3 måneder.

Men noen kan ha problemer med "å bli kvitt hormonene" og kan slite i mange måneder med å komme inn i normal syklus.

Jeg sluttet på p-piller etter 6-7 års bruk, og fikk regelmessig mens umiddelbart.

De fleste får tilbake mensen raskt og greit og kommer inn i normal syklus i løpet av 1-3 måneder.

Men noen kan ha problemer med "å bli kvitt hormonene" og kan slite i mange måneder med å komme inn i normal syklus.

Jeg sluttet på p-piller etter 6-7 års bruk, og fikk regelmessig mens umiddelbart.

Jeg tenkte å slutte nå (har mensen nå)denne uken slik at jeg ikke begynner med den igjen...vil jeg få blødninger igjen?

Jeg tenkte å slutte nå (har mensen nå)denne uken slik at jeg ikke begynner med den igjen...vil jeg få blødninger igjen?

Ja.... altså vet ikke om jeg forsto deg riktig...

Men hvis du slutter på slutten av et brett, så får du jo den mens-lignende blødningen som du får hver måned mellom brettene. Ikke sant?

Etter det bør du kunne forvente at du får mensen sånn noen lunde til rett tid (dvs ca 4 uker etter forrige mens), men heller ikke bli overrasket om det går 6-7-8 uker. Men går det mer enn det så bør du kontakte lege for å sjekke det opp. Det SKAL ikke gå lang tid å komme inn i rett syklus igjen. Men det skjer jo.

Ja.... altså vet ikke om jeg forsto deg riktig...

Men hvis du slutter på slutten av et brett, så får du jo den mens-lignende blødningen som du får hver måned mellom brettene. Ikke sant?

Etter det bør du kunne forvente at du får mensen sånn noen lunde til rett tid (dvs ca 4 uker etter forrige mens), men heller ikke bli overrasket om det går 6-7-8 uker. Men går det mer enn det så bør du kontakte lege for å sjekke det opp. Det SKAL ikke gå lang tid å komme inn i rett syklus igjen. Men det skjer jo.

Ok. Sluttet på slutten av et brett. Da får jeg heldigvis ikke ny mens med en gang...

Tusen takk for svar! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...