Gå til innhold

Har du hatt intense smerter i endetarmen?


Gjest Stresset mann

Anbefalte innlegg

Gjest Stresset mann

Har i det siste vært veldig plaget av sterke smerter/kramper i endetarmsområdet, hva er dette for noe?. Har hatt det noen ganger før, men i det siste har det vært flere ganger, dog spesielt om natten. Kan det ha sammenheng med stress og pressede situasjoner? Har ellers ingen blødninger fra endetarmen eller hemmorider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gastroeksperten

Kan det være hard avføring som det er smertefullt å presse ut?Eller rester av avføring som sitter fast? forsøk med et lite klux og se om det sitter fast noe.

Du har ikke hatt noen problemer med treg mage og avføring som ikke kommer ut? Kan muligens være at endetarmen har flyttet seg (prolaps), ikke så vanlig men du bør være ops på det hvis plagene vedvarer, og spesielt hvis du merker at endetarmen følger med når du har avføring. Kan også være tegn på en hemeroide.

Ellers kan det jo være sår inni endetarmen som gir de plagene du beskriver. Da kan du gå til legen og få en salve som du smører på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan?

Bare lurer... :-)

Hvis du finner en beskrivelse av hva hemoroider er, så skjønner du det :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner en beskrivelse av hva hemoroider er, så skjønner du det :-)

"............................................"

Er det ikke åreknuter inne i endetarmen? Hvordan kan man se det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke åreknuter inne i endetarmen? Hvordan kan man se det?

Hemorider kan både være innvendig og utvendig. Ofte forbundet med kløe og smerter. Små utposninger som er mørkeblå. Kan blø også. En får vel ikke kramper akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke åreknuter inne i endetarmen? Hvordan kan man se det?

I endetarmsåpningen. Det kan forekomme inne i tarmen også, når du sier det.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I endetarmsåpningen. Det kan forekomme inne i tarmen også, når du sier det.

"........................................."

Og de inni tarmen er vel litt vanskeligere å få øye på... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de inni tarmen er vel litt vanskeligere å få øye på... :-)

Utvilsomt. Men det er som regel snakk om irritasjon, kløe og sårhet fremfor "intense smerter".

"................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utvilsomt. Men det er som regel snakk om irritasjon, kløe og sårhet fremfor "intense smerter".

"................................................"

Både moren og bestemoren min har slitt med hemorider. Der var det i hvertfall snakk om INTENSE smerter. (Håper ikke jeg arver...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både moren og bestemoren min har slitt med hemorider. Der var det i hvertfall snakk om INTENSE smerter. (Håper ikke jeg arver...)

Men jeg ser vanskelig for meg hvordan hemorioder skal kunne gi kramper, som trådstarteren nevner. Kramper er i muskelen, mens hemorioder er i huden.

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ser vanskelig for meg hvordan hemorioder skal kunne gi kramper, som trådstarteren nevner. Kramper er i muskelen, mens hemorioder er i huden.

"..............................................."

OK... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så uvanlig med krampe i endetarmsmuskelen. Krampe og senestrekk er som de fleste vet vondt. Hemmorider kan være litt ubehagelig men gir ikke store smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en slags "krampe" i endetarmen, evt. at det ligger hard avføring der som ikke kommer ut.

Slike smerter kommer oftest på natta. Det kan funke å ligge på magen med rompa litt høyt (legg puta under underlivet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så uvanlig at menn plages av dette. Hva det kommer av aner jeg ikke, men hvis du vet det kommer når du er spesielt stresset, så bør du kanskje prøve å stresse ned litt? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå og sjekk om det kan være en analfissur . det er vanvittig vondt! Og det medfører kramper i lukkemuskelen ...til slutt kan det bli kronisk og et åpent sår og du får aldri slappet av. Kan godt komme av stress og uregelmessig mage - hard eller løs.

Jeg ble operert og 2 måneders intense smerter - jeg gråt om natten - og turte ikke gå til legen ...før jeg bare MÅTTE- den var over TVERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...